Bisse Startet 14.November.2014 Del på Facebook Startet 14.November.2014 Jeg har flyttet vindusviskeren fra vindu til over vindu. Sitter igjen med hull etter aksel og feste. Noen som vet hvordan jeg tetter hullet? Det er et hull på 17mm etter aksel og et hull på 5mm etter en skrue. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Kobba Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Jeg ville brukt tec-7 Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 14.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2014 (redigert) Vil det herde og bli hardt? Hullet er på 17mm. Redigert 14.November.2014 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Herman Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Dette hullet er for stort til å bli tett ved bruk av noe som kommer på tube. Jeg tror ikke du kommer unna å bruke en form for blindlokk. Eventuelt skifte ut vinduet. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
TasleT Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Et blindlokk med tetningsmasse gjør sikkert nytten hvis du heller ikke tar jobben med å skifte ruta. Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Vidar B Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Gå inn på 3M sin hjemmeside. Finn et Lim for glass og plexi. Lag plexi sikler med rett dimensjon og tykkelse som hullene og lim sammen. Forsikre deg om at limet du velger er UV. stabilt. Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 På bilutstyrsforretninger selger de plastpropper med mutter, disse er beregnet for slike ting. Sleng på litt tec7 el for å få det helt tett. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Dekkbrikker http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Interior/Dekkbrikker-forkrommet-2-stk-31215/ Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Sikkert mange måter å løse dette på, litt avhengig av hvor mange tommeltotter som sitter midt i handa osv. Jeg ville valgt en variant av løsningen til Adeneo, men jeg ville laget den selv. Jeg hadde tatt en akselbit (som jeg har i garasjen) i syrefast og dreiet meg en plugg med et O-ring spor og skrudd fast fra innsiden. Ser bra ut, og holder evig Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bisse Svart 14.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2014 Takk for svar. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Eureka Svart 14.November.2014 Del på Facebook Svart 14.November.2014 Sett på et klistermerke? :) for eksempel Båtplassen sitt... Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Sett på et klistermerke? :) for eksempel Båtplassen sitt... ...og fyll opp hullet bak klistermerket med Araldit eller tilsvarende... Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Kvalitetsløsningen er Komodos, det andre er stort sett jalla. Kurant om man disponerer en dreiebenk, men kostbart om man skal sette bort dreiejobben. Tec7 og klistermerke er kanskje fullt brukbart. Man kan sikkert ha et klistermerke på begge sider og Tec7 i midten. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Ellers så er det vel silikon som biter best på glass og har bra UV-bestandighet? Man limer jo sammen akvarier med flerfoldige hundre liter vann med silikon, så det burde vel funke å lime på ei skive av stål eller aluminium rett på glasset også? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lady B Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 (redigert) Kvalitetsløsningen er Komodos, det andre er stort sett jalla. Kurant om man disponerer en dreiebenk, men kostbart om man skal sette bort dreiejobben. Tec7 og klistermerke er kanskje fullt brukbart. Man kan sikkert ha et klistermerke på begge sider og Tec7 i midten. Tror nok at Tec7 er like jalla i dette tilfelle. Det er nok bedre å fylle et slikt hull med epoxy enn med "gummi". Hva tror du glassfirmaene bruker til å reparere skader i frontruter med? Ikke Tec7 ihvertfall... Redigert 15.November.2014 av Lady B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.November.2014 Del på Facebook Svart 15.November.2014 Bisse, ser du holder til i Halden. Ta deg en tur ut hit på Hvaler så skal jeg hjelpe deg med å dreie to blindplugger Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bisse Svart 22.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 (redigert) Har nå tettet hullene. Freste ut 3 stk skiver i plexi som var omtrent like store som hullet. Måtte bruke en fil for å tilpasse. Brukte lim fra Araldite, smurte på og trykket på plass. Ble veldig bra. På de små hullene på 5 mm brukte jeg kun lim. Kjøpte en sprøyte på apoteket som passet i hullet, så det ble ikke noe søl. Ble slett og fint på utsiden, slik at visker ikke blir slitt. som dere ser på bildet er det kun overgangen mellom glass og plexi som syns. Redigert 22.Mars.2015 av Bisse (see edit history) Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Komodo har løysinga, det vert profosjonelt, det andre vert dill, men kostar noko meir om du må setje det bort, og det må du vel. Kven har ei dreiemaskin i kjellaren, og ikkje minst kan bruke den? Skal sjå ut og, ikkje berre vere tett. Det siste er det enklaste. Skal viskarblada sveipe over, har ein det å tenkje på og Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 22.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Komodo har løysinga, det vert profosjonelt, det andre vert dill, men kostar noko meir om du må setje det bort, og det må du vel. Kven har ei dreiemaskin i kjellaren, og ikkje minst kan bruke den? Skal sjå ut og, ikkje berre vere tett. Det siste er det enklaste. Skal viskarblada sveipe over, har ein det å tenkje på og Ble ikke dill dette her. Tett, fint og slett. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
index Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Ryddig løsning det der! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordgubbe Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 Sikkert greitt nok. Enkelt i alle høve. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.