Jump to content

Hvordan tette hull i vindu etter vindusvisker

Bisse

Recommended Posts

Sikkert mange måter å løse dette på, litt avhengig av hvor mange tommeltotter som sitter midt i handa osv. Jeg ville valgt en variant av løsningen til Adeneo, men jeg ville laget den selv. Jeg hadde tatt en akselbit (som jeg har i garasjen) i syrefast og dreiet meg en plugg med et O-ring spor og skrudd fast fra innsiden. Ser bra ut, og holder evig :thumbsup:

Kvalitetsløsningen er Komodos, det andre er stort sett jalla. Kurant om man disponerer en dreiebenk, men kostbart om man skal sette bort dreiejobben. Tec7 og klistermerke er kanskje fullt brukbart. Man kan sikkert ha et klistermerke på begge sider og Tec7 i midten.

Tror nok at Tec7 er like jalla i dette tilfelle. Det er nok bedre å fylle et slikt hull med epoxy enn med "gummi". Hva tror du glassfirmaene bruker til å reparere skader i frontruter med? Ikke Tec7 ihvertfall...

Redigert av Lady B (see edit history)
  • 4 måneder senere...

Har nå tettet hullene. Freste ut 3 stk skiver i plexi som var omtrent like store som hullet. Måtte bruke en fil for å tilpasse. Brukte lim fra Araldite, smurte på og trykket på plass. Ble veldig bra.

På de små hullene på 5 mm brukte jeg kun lim. Kjøpte en sprøyte på apoteket som passet i hullet, så det ble ikke noe søl. Ble slett og fint på utsiden, slik at visker ikke blir slitt. som dere ser på bildet er det kun overgangen mellom glass og plexi som syns.

bilde

Redigert av Bisse (see edit history)

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Komodo har løysinga, det vert profosjonelt, det andre vert dill, men kostar noko meir om du må setje det bort, og det må du vel. Kven har ei dreiemaskin i kjellaren, og ikkje minst kan bruke den? Skal sjå ut og, ikkje berre vere tett. Det siste er det enklaste. Skal viskarblada sveipe over, har ein det å tenkje på og

Komodo har løysinga, det vert profosjonelt, det andre vert dill, men kostar noko meir om du må setje det bort, og det må du vel. Kven har ei dreiemaskin i kjellaren, og ikkje minst kan bruke den? Skal sjå ut og, ikkje berre vere tett. Det siste er det enklaste. Skal viskarblada sveipe over, har ein det å tenkje på og

Ble ikke dill dette her. Tett, fint og slett.

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...