Andreas Isaksen Startet 20.November.2014 Del på Facebook Startet 20.November.2014 Holder på å plaste styrhusveggen på en Halco 26 i glassfiber, har akkurat fuget ferdig for så å plaste over. Ser dette greit ut ? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Nå skal ikke jeg være streng, men polyester henger ikke fast på sikaflex eller annen vanlig fugemasse. Så jeg mener du burde brukt glassfibersparkel for å sparkle en fin overgang som er lett å støpe på. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 20.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2014 Hadde dessverre bare biltema sparkelen tilgjengelig og synes ikke den heftet spesielt bra. Var nevt sika/tec7 kunne brukes som et alternativ her på forumet så prøvde med det. Men du har nok rett i det en god glassfiber sparkel er nok sikkert bedre egnet. Tror du dette vil gjøre veggen mye svakere å mulighet for å sprekke opp? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Ja den vil bli mer flexibel, men hvis du kan støpe nok lag til at den blir stiv, kommer du i mål allikavel.. Det finnes mange produkter, men de er ikke spesielt billige. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 20.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2014 Blir å ha 6-7 lag med glassfiber på hver side, også like mye som går over på det gamle skottet. Så skal jeg se om det blir stivt nok. Vet ikke om epoxy heller limer på sika eller tec7 ? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Jeg tror alle lim som blir stive, ikke vil henge. Hvis det ikke er for mye arbeid kan du renkutte med en tapetkniv slik at bare sprekken er fylt med lim. Hvis du i tillegg vasker med noe sterke saker blir du kanskje kvitt det meste. Er dette noe du har gjort idag, har du kanskje en mulighet for å få av noe før det har herdet ferdig. Men slapp av. Skuta synker ikke. Jeg ville bare advare mot at det ikke var optimalt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Tviler på at du klarer å vaske vekk restene, de må nok slipes bort. Ellers enig i at fugemassen bør fjernes for å få en sterkest mulig forbindelse. Siden fugemassen går såpass langt ut fra hjørnet vil det bli en kraftig svekkelse hvis det ikke er binding der. I praksis har du delaminering allerede fra produksjonen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Andreas Isaksen Svart 20.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2014 Er nok dessverre tørket da dette er noen dager siden, men er ingen problem å fjerne det med fain og pusse med bandsliper =) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Da ville jeg gjort det for å være på den sikre siden Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Andreas Isaksen Svart 20.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2014 Jepp, skal prøve på det =) Sitér dette innlegget Link to post
okristi Svart 21.November.2014 Del på Facebook Svart 21.November.2014 Tips: Når du støyper skott fast i skrogsidene bør du ha et mellomrom til skroget på. Dette kan fylles fylles/limes med sika/tec7 for så å støye over, se vedlagte bilde. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Andreas Isaksen Svart 21.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2014 Takk skal se på dette =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.