Drahnreb Startet 30.November.2014 Del på Facebook Startet 30.November.2014 Hei! Finnes det et endelig svar på hva slags forsikring som er best for en gammel trebåt? Båten ble bygd i 1935 og skal nå brukes som bopel. Jeg har ingen sertifikat for å føre båte, så den blir å ligge urørt i havna frem til mai, men det kan jo hende at den synker, eller at jeg, som nybakt og uerfaren båtsfører om et halvt år, kjører på en annen båt (eller på flere). Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 Om du gjør skade på andre sine båter så bør de ha sin forsikring i orden. Forsikring på din båt dekker ikke skader på andre sine båter. Mao så har du ingen "ansvarsforsikring" på sjøen. Hver mann må forsikre sin båt, også mot skader som andre påfører. Unntaket er grov uaktsomhet, noe nær at det blir gjort med vilje, eller hvis båtfører feks er ruset. Og akkurat ang. rus så varierer det litt fra selskap til selskap. Noen er lite spesifikke mens andre sier at forsikringen ikke gjelder dersom du er ruset. Så les vilkårene. Du må selvsagt ha forsikring. Vet ikke verdien på båten din men i verste fall koster det en god skjerv å rydde opp hvis den feks synker. Og det er jo kjekt å ha hvis noen gjør skade på din båt. Om det er en trebåt av lav verdi så er forsikringa billig. Sjekk hva forsikringa krever for at du skal ha den liggende ute om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Drahnreb Svart 30.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2014 Takk for oppklaringen. Jeg er ikke i tvil om at jeg bør ha en forsikring, men det finnes jo mange ulike selskaper som tilbyr ulike produkter. Hva bør man velge? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.