Jump to content

Hvor går turen 29 april - 1 mai?


Astor

Recommended Posts

Nå er ikke værmannen (kvinnen) på Østlandets side denne helgen. I alle fall ikke fredag kveld. Defor legger Astor ut lørdag formiddag på en korttripp i Vestfjorden. Om vi havner i Dragsund eller Sandspollen vites ikke. Eller kanskje Steilene?

Båttur blir det hvis været er på vår side. Søndag ettermiddag setter vi kursen til sønnens "hjemmebane" Gjemselunden. Med bil. Nå trenger KIL 3 poeng!

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har hört fra bella at det er båtutstilling i Tönsberg i helgen. Har planer om å ta en tur på söndag. Det blir en ganske lang tur for meg. Ettersom Bitteliten III er over 3 meter höy må jeg gå Vrenge sundet (eller passe klokka for når brua i Tönsberg åpner).

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skibet skal sjøsettes etter vinteropplag - etter planen på lørdag formiddag. Litt synd med værmedlingen, men vi får håpe av værgudene ombestemmer seg. Det blir nok en tur eller to i indre Oslofjord.

 

Og så ordnet det seg til slutt med båtplass i Bestumkilen. Mange har tydeligvis handlet båt så det satt litt langt inne. Men vi som er avhengige av leieplass for sesongen må ha litt is i magen. :smiley:

 

PS, Bitteliten - det er ganske mye å spare på å treffe åpningstiden for broa i Tønsberg.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Det blir nok båtpuss i helga også. Enten på den som ligger på sjøen, da den må klargjøres for salg, eller på den nye som ligger i hagen. Har mest lyst til å jobbe på den nye da, men det er vel på tide å få solgt den gamle også. Litt stress med to båter, men jeg regner med å få den gamle klar i løpet av helga. Så da er det bare å krysse fingrene og håpe på et raskt salg.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Da blir det båtmesse i Florø :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Har også tenkt meg på båtmesse. Men må nok kjøre bil....

Sjøsetting av snekken i morgen (tar 10t hver vei til Florø). Startet opp Yanmaren i går, og den startet på føste sekund. Heller ikke noe røk å se! Denne båten nesten litt for å selge, men, men,.

 

Blir vel en båttur natt til 1.mai :flag:

Link to post
Share on other sites

:flag: Vi har hatt et enestående flott vær lenge - sist helg ble overmåte bra med "øyhopping" ute i havet!

 

Helt fantastisk - selv om vi ikke rakk å få en tur innom Ålesund - det får bli en annen gang!

 

Håper været holder seg - så blir det nok flaggheising igjen på søndagsmorgenen ombord i båten et eller annet sted (det blir nok en hyggelig uthavn!) sammen med andre "båtgale" mennesker!

 

Ship'O'Hoi - og god tur til dere alle!

 

:flag: HURRA - for båtlivet og 1.Mai! :flag:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Regner med å legge fra kai rundt klokken 11 på Lørdag, for å forsøke å vri "den lille" inn her på høyvann.... og tidsnok for Lunch ....

 

Bilde

 

Rolig langs land forbi Bilde

 

og videre til ...

Bilde

 

For så og legge oss til over natten... eller hvis været tillater det, så blir vi å ligge her...

 

Bilde

 

Hvor vi tar litt trening på finmanøvrering for min kone og datter, som hadde en koselig søndag sist helg "fenderbashing" i hjemmehavnen....

 

Med 45 fot, og overheng i tillegg (nesten 50 fot), så blir det muligens litt trangt her, mend fult mulig....

 

Regner med at en liten rapport, og egne bilder blir gitt i neste uke.....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Kona skal på noe greier i byen i helga, så ingen langtur. Men Eldste mann skal på bursdagselskap på Hundåg, fint da jeg tar båten og tre unger med og så tøffer vi over byfjorden og leverer Bursdags barnet der, tenker meg en liten tur til Lindøy med de to minste mens den eldste er i selskap, henter han så etter selskapet og tøffer hjem etterpå...

Link to post
Share on other sites

Er ikke helt sikker ennå på hvor turen går - det blir enten innover eller utover fjoden. Tur blir det i alle fall. Brigg var i båten å fikk ryddet og vasket i gårkveld, så det skal være klart. Årets første overnattingstur er kun noen timer unna.

 

God helg til alle sammen.

 

:sailing:

 

Briggfruen

Link to post
Share on other sites

Årets første overnattingstur er kun noen timer unna.

Og for oss er årets 4. overnattingstur vel 3 timer unna. Været er ikke det beste idag, se radarbildet for nedbøren under, men ut fra meteogrammet, blir det bedre imorgen. Og nå (kl. 1200) viser radarbildet at regnet er ut til å gi seg vest i havet!

 

BildeBilde

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Med en "hagebåt" under oppussing - se "FLUKT" under:

Bilde

 

.......og en bryggebåt - se "MORILD" under:

Bilde

 

.......så er problemet å ikke stikke til sjøs med bryggebåten, FØR hagebåten er ferdig oppusset! :rolleyes:Valgets kvaler ;o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Trist og grått i Indre Oslofjord. Pluss 6 grader og regn. Blir nok bare dagstur i morra hvis været bedrer seg. Grilling på Steilene kanskje? Været for bestemme. Skal ha med sønn og svigerdatter, og to til, pluss Mørepapagøya. Kan bli trivelig det.

 

Nå murrer Forden slik den alltid har gjort. Ingen luft i anlegget.

 

I går, torsdag reiste jeg rett fra jobben, ferdig 12.00, ned i båten. Hadde kjøpt med to fine karbonadesmørbrød på Hurum Produkter. Vannet var blankt. Kunne gått barbeint til Danmark uten å snuble, så fint var det.

Ruslet ut av havna og lunket i 5-6 knop mor Bergholmen. Satt på akterhytta og bare nøt livet. Kom mellom stakene sør for Oscarsborg og satt kursen mot havna i Drøbak. Folk koste seg i vårsola i havna. Hadde landligge en halvtimes tid. Kjøpte en is og satt på bryggekanten og så på livet.

 

Tuslet sakte hjemmover. Satte opp farten tilbake mellom, stakene. Strømmen hadde blitt sterkere. Aktenom meg kommer en som har det virkelig travelt. Tobias av Drøbak sto det på akterenden. Han kommer opp på styrbord side og klarer akkurat å presse seg foran meg og den nordre staken. Han klarer det med 10 meters klaring! Jeg får gavepakken, hekkbølgene.

Normalt ville det vært naturlig å slakke, uten å presse seg foran. Vel, vel, tenker jeg. Han har det sikkert travelt. Han setter kursen mot Sandspollen. Glir sakte innover og legger seg på "Drøbakbrygga" innerst i pollen. Det var kun oss to på fjorden denne ettermiddagen.

Været og den fine stemingen overskygget denne episoden. Skal man la dette gå inn på seg blir sommeren vanskelig. Det blir mange slike fremover. Urutinerte skippere finnes det mange av. De lærer de også når de får noen år bak roret.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...