Jump to content

Hvor går turen 29 april - 1 mai?


Astor

Recommended Posts

Blir båtpuss i helga. har holdt på hele uka med ombygging og isolering av motorrom. Skal montere inn motorer igjen i morgen. de har fått div nye simmerringer og pakninger samt full rengjøring av alle kjølere. Nye reimer og filtre samt ventiljustering. De er nå nylakkerte og fine.Håper på sjøsetting neste helg eller iallefall før pinse.

:drink:

Link to post
Share on other sites

Aktenom meg kommer en som har det virkelig travelt. Tobias av Drøbak sto det på akterenden. Han kommer opp på styrbord side og klarer akkurat å presse seg foran meg og den nordre staken. Han klarer det med 10 meters klaring! Jeg får gavepakken, hekkbølgene.

<{POST_SNAPBACK}>

Beklager på Drøbaks vegne Astor, sånt er ikke nødvendig. Jeg vet hvem han er, desverre.

 

Men nyt tiden, og ikke la deg hisse opp av sånne typer...pass blodtrykket.

 

Jeg håper alle på tur har VIMPEL :sailing:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Beklager på Drøbaks vegne Astor, sånt er ikke nødvendig. Jeg vet hvem han er, desverre.

 

Men nyt tiden, og ikke la deg hisse opp av sånne typer...pass blodtrykket.

 

Jeg håper alle på tur har VIMPEL :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Turen i seg selv var så fin at det klarte han ikke. Uansett gjelder det å ikke fremprovosere situasjoner når man har uberegnlige "skippere" bak roret.

Lurer mange ganger på hva folk tenker når de fremprovoserer farlige situasjoner? Ønsker de ulykker? Eller er det rett og slett uvitenhet?

 

Synd jeg ikke tenkte på å knipse et bilde. Ble vel rett og slett satt ut, der og da.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Fjorden ligger blank, skyene har trukket seg vekk, idyllen er fullkommen. Det blir en flott helg på sjøen for dem som kan gjøre det, og ikke verst for oss som skal ha konfirmasjon for tvillinger heller....

<{POST_SNAPBACK}>

Vel, jeg er jæ**** missunnelig på deg... Mjøsa mangler 2,5 m før jeg kan sette ut båten (flyter ikke i havna før det) I tilegg har jeg konfirmasjon til elstemann den første helga i juni... Som det ser ut i dag får jeg ikke båten ut før den helga (fellesutsett) men hadde egentlig blinket ut fredeg før pinse for denne seansen.

 

Jeg vil bruke båten nå !!!!!!!!!!!

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Jeg vil bruke båten nå !!!!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Bare en løsning på den saken, ring Fjelkings Marineservice, og bestill flytting. Så blir du med på Oslofjord tur til uka.

 

For Mjøsa er bra den, men vann bare etpar tre mnd. midt på sommeren, duger ikke for skikkelige entusiaster. :rolleyes: Sesongstart midt i juni blir litt tamt sånn sett... :lol:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg har i alle fall bestemt meg for at været skal være veldig dårlig før det går en helg uten at jeg tar båten ut. Regner med at det blir noen småturer i nærområdet for å gjøre meg kjent.

Tirsdag denne uken jobbet jeg litt med båten og tok en kveldstur rundt Bjorøy.

Torsdag dro jeg ut i sekstiden og tok en tur ut i Hjeltefjorden og inn i Davangerfjorden. På veien ut tok jeg sjansen og tøffet under en bro og gjennom en trang led med mange røde og grønne staker.... spennende.

 

Når det gjelder folks oppførsel på sjøen tror jeg mye har årsak i at vi ikke vet bedre. Det er ikke alltid like lett å bedømme og ta de riktige avgjørelsene for oss som er nye på sjøen.

Løsningen på min manglende erfaring er å være deffensiv i situasjoner jeg ikke er trygg på, men det er kanskje ikke det de andre båtførerene forventer så det kan fort bli farlige situasjoner om en blir for deffensiv.

 

Det er utrolig viktig at dere som er erfarne på sjøen er oppmerksom på at ikke alle har samme fartstid som dere og vi kanskje kan gjøre noen (for dere) klønete avgjørelser.

Husk at situasjoner som kan være stressende for oss gjerne er de samme situasjonene som dere ikke tenker over i det hele tatt.

 

Hilsen tj som har truffet båsen perfekt på første forsøk de siste tre gangene :-)

Link to post
Share on other sites

Sesongstart midt i juni blir litt tamt sånn sett... :lol: 

Enig...

 

Hadde et par kammerater som er meget ivrige dreggefiskere på besøk i båten i går de diskuterte hvordan de skylle få satt ut sine 17 og 18 fotere for å starte med dreggefiske etter mjøsørret som starter 1/5 kl 00.00 De mente at de skulle få Mjøssatt med en Pajero med store hjul.

Onsdag skulle de foresten til Østersjøen for å fiske laks der...... OK disse gutta (40 år) er mer enn middels interisert i "dreggefiske" og om noen er interisere kan jeg formiddle telefonnr. De har fiskeytstyr som jeg lengter etter....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Da er Solluxen sjøsatt! :flag:

Bilde

Bilde

 

Delig å vere på vannet igjen. Ikke mist når alt fungerer slik det skal.

Må si eg fikk litt hetta da eg haddet startet opp og kikket ned i motorrommet. Til min store forskrekkelse draup det vatn ned i kjølsvinnet! Eg fryktet da at det var kjølevæske fra motoren som rann ut...

Heldigvis vare det bare vatn som kom fra vanntanken da eg hadde fjernet vannpumpen i vinter!

 

Blir sikkert en båttur i morgen :sailing:

Link to post
Share on other sites

Har stor glede av høre om andres planer for helgen.

Selv må jeg nok på vakt fre. lør. søn. man. men da blir det fri en ukes tid og båtutsett 10 mai.

Gleder meg som en unge...... :yesnod:

Ble også ferdig med alt under vannlinjen på torsdag denne uken (skraping :cryin: sliping :cryin: grunning 3strøk :cryin: bunnstoff :cryin: ) så nå gjenstår kun "lette" :yesnod: oppgaver som: rubbing, polering, montasje av div utstyr.

Det var garantert ikke meg som passerte deg ivertfall Astor, selv om det var på mine trakter :lol: .

6-8 knop, men har nå fått montert trimplan så nå kanskje 8-10 knopp :lol:

Mvh

 

Ps: Er helt enig i at den slags kjøring er idiotisk!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Jeg har i alle fall bestemt meg for at været skal være veldig dårlig før det går en helg uten at jeg tar båten ut. Regner med at det blir noen småturer i nærområdet for å gjøre meg kjent.

Tirsdag denne uken jobbet jeg litt med båten og tok en kveldstur rundt Bjorøy.

Torsdag dro jeg ut i sekstiden og tok en tur ut i Hjeltefjorden og inn i Davangerfjorden. På veien ut tok jeg sjansen og tøffet under en bro og gjennom en trang led med mange røde og grønne staker.... spennende.

 

Når det gjelder folks oppførsel på sjøen tror jeg mye har årsak i at vi ikke vet bedre. Det er ikke alltid like lett å bedømme og ta de riktige avgjørelsene for oss som er nye på sjøen.

Løsningen på min manglende erfaring er å være deffensiv i situasjoner jeg ikke er trygg på, men det er kanskje ikke det de andre båtførerene forventer så det kan fort bli farlige situasjoner om en blir for deffensiv.

 

Det er utrolig viktig at dere som er erfarne på sjøen er oppmerksom på at ikke alle har samme fartstid som dere og vi kanskje kan gjøre  noen (for dere) klønete avgjørelser.

Husk at situasjoner som kan være stressende for oss gjerne er de samme situasjonene som dere ikke tenker over i det hele tatt.

 

Hilsen tj som har truffet båsen perfekt på første forsøk de siste tre gangene :-)

<{POST_SNAPBACK}>

 

Riktig at selvføelsen sitter som den skal. Vi har alle startet på bunnen av i sjølivet. Husker godt fatter sto på land mens jeg tøffet rundt i Mossesundet som 10 åring med god gammeldags svømmesvest rundt livet i 21 fots snekke og 3 hk. Sleipner. Mutter var hysterisk. Var rimelig stolt å kunne legge til, perfekt på plassen. Etterhvert ble dette en vane. Viktig å drive stille inn havna uten de store bevegelsene. Nå, 45 år senere, er dette like viktig. 3 hk er blitt til godt over 100. 21 fot er blitt til 30. Vindfanget er større. Og ikke minst, vi er flere til å dele på godene på sjøen.

Det er viktig å ta hensyn til hverandre. Vi har alle startet i det små.

 

Ha en fin helg alle sammen. Om du fortsatt pusser og gnikker eller koser deg underveis til et sted du liker godt. :flag::flag:

Hilsen Astor med mannskap. :sailing:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...