RIB_speed Startet 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2014 Jeg er på utkikk etter en 19" RIB for å ta med familien ut på fine sommerdager for å bade, fiske og vannski. Ser for meg en 5-10 turer i året, så kommer til å ha den på henger. Ønsker ikke å legge for mye penger i båten, men vil gjerne ha en som er hel og fin. Ser at det er mange billige RIBer tilsalg på Alibaba.com. Kjenner noen til en RIB produsent i Kina som kan anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
RIB_speed Svart 8.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Ingen? Hva med Kina RIBer. Hvilke merker er å anbefale som er produsert i Kina? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Blir det så billig da, når du får plusset på frakt, moms og moms på frakt. Frakta er ofte dyrere enn varen eg erfart. Har du sjekket fraktkost? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
RIB_speed Svart 17.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2015 Ja det er mye å spare selv med frakt, moms, havneavgift (THC) og Kina-gebyr (CISF). Båtfrakt er ikke så dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Mener å huske at det var en tråd her inne med en kar som bestilte en kinaribb, og at han kunne bestille med ønskede spesifikasjoner osv. Var noen bilder av ribben osv. Må være noen år siden så erfaringer er nok høstet. Men husker ikke noe mer, du får søke. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 https://baatplassen.no/i/topic/79672-batimport-fra-kina-noen-med-erfaring-i-tollbehandling-mm/?hl=%2Bkina+%2Brib Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Sjå der du. 2011, da vet en jo noe om dette var skit eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 (redigert) Jeg har tatt inn noen båter fra Kina nå. Både Riber, skjærgårdsjeep, kayaker og leketøy som bananbåt. Jeg har ingen ting å utsette på kvalitet. Du får selvfølgelig ikke mer enn du betaler for, men når gjør man vel det. Det ermye penger å spare på å ta inn selv; ca. halv pris i forhold til tilsvarende kvalitet hos forhandler i Norge. Dog var dollarkursen mere gunstig sist jeg tok inn. Gjør transportavtale med norsk transportør fremfor å la Kineserene bestille for deg. Det kommer på noen ekstra avgifter i Kina når transport er kjøpt der. Vurder også om det kan lønne seg å bestille egen container fremfor bulk. Da kan du jo få lagt inn noen ekstra småriber, kayaker etc. uten ekstra fraktkostnader. Jeg har hatt gode erfaringer både med http://m.china-bestyear.com/sdm/641956/4/pl-3327694/0/Product_Catalog.html og http://transeboats.com/en/channel.asp?id=2 Bare vær nøye med kommunikasjonen. Dobbeltsjekk gjerne at de har skjønt dine spesifikasjoner. Det oppstår lett misforståelser. Transport har jeg bestillt via http://www.holship.com/dk/norway_staff.htm Redigert 18.Januar.2015 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
RIB_speed Svart 18.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Takk for gode tips smiley. Hvor mye har du betalt for en 20 fots container fra Kina med alle gebyr og havneavgifter? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Fraktprisene svinger kraftig. Siste containeren jeg fikk (oktober 2014) kostet i utgangspunktet $1900 Ningbo,Kina til Drammen. Totalprisen ble kr. 17.000,- dette inkluderte alle avgifter/gebyrer, frakt-moms, fortollingsjobben (koster 350,- å la de gjøre hele papirjobben, vel verdt pengene) og utkjøring til ønsket losseplass. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Torsen67 Svart 19.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2015 Har sett på en del kina-RIBer. Mye drit syns jeg. På finn.no lå/ligger det en hel haug av disse. Ser jo ut som vrak etter 2-3år. Og en annen ting er skroget som ikke stikker dypere enn pongtongene. Altså når man ligger i plan så subber pongtongene med i vannet. Mulig det har kommet noe bedre med årene men er litt i tvil. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 19.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2015 Mulig at noen av de engelske lages i England, men det meste av gummibåter lages i Kina. De kan selvfølgelig lage hva som helst, også helt ok produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.