Jump to content

1992 Mercury 25 "spretter" ut av gir fremover, kan det repareres?

sander.vb2000

Recommended Posts

Hei! Jeg har nettop "fått" en Mercury 25. Han som hadde den før meg, målte ca 8 knop på dem, på full gass, og de skjenket forgasser, og den var det mose i. De renset forgasseren, og smurte den inn med olje. Etter det målte de fortsatt 8 knop. Jeg har funnet ut at det må være giret, for den "spretter" ut av gir igjen, når jeg setter den i gir. Reversen fungerer greit da. Siden propeller står fast når jeg setter den i revers, men når den står fremover, kan jeg fortsatt snurre rundt propeller en vei. Noen som vet hva jeg må gjøre? Går det an å reparere det, eller må jeg ha nytt undervannshus? Eventuelt pris på nytt? Og hvor kan jeg kjøpe/bestille nytt? Tror det kan være en 1992 mod 2-takt.

Påhengere har en girstang som går ifra motoren og ned til undervannshuset/girkassa.

De fleste overføringer er delbare i nærheten av kaviterplate. Der er ofte et klammer mellom øvre og nedre (har ikke kjennskap til mercury 25)

girstang. Kan den ha Forandret seg litt her?

Mulig det er litt annen løsning på disse, utifra tegningen her. http://www.sterndrive.info/mercury-outboard-parts/18xd_20_25_hp_outboard_parts.html

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...