Jump to content

Min Draco 1700 får nytt liv :-)

haybimmsen

Recommended Posts

Hei

Kjøpte sensommeren 2014 en båt jeg har egentlig gått å slikka etter fra jeg var liten guttunge når jeg var ilag med besten i havna :-) det var veldig tilfeldig e spurte havneeier om det er lenge siden dracon har Vært på Sjø. Ja sir an, ditta e nåkk et oppgitt kapittel. så e fikk tak i eieren av båten, og ja viss e ville ha dritten skal e få alt for 5 lapper. 5 lapper!!!!! E kjørte med det samme og gjor handelen i boks. Så da fikk e med ny kalesje og drevet hadde Vært påkostet 60k Før den ble gitt opp. Samt 3 forskjellige propeller.

Litt info

Her står en aq140a med 280 drev.

Motor har tatt inn vann, og interiøret trenger et nytt opptrekk. Har gått i innkjøp av en b23 som har stått i en volvobil, så det blir overhaling av motor å overflytting av kam fra gamlemotor. Gamlemotor er en b21. Så litt større motor skada ikke vil e tro. Har nettopp blitt pappa, men noe skruing blir det fremover. Så bare å følge med :-) tips og triks taes godt imot. Det samme gjelder ris og ros. bilde

Takket for det karer :-)

Har litt bilder på gamle tlf men den gikk henden. Litt info til nå, så har e fått båten i garasja. Så nå står den tørt og fint. Har demontert deler av motor ( iinsug og eksosmanifoyl) drevet er plukket av, og motor er klar til å løftes ut. Setene er tatt ut, og det samme er dørken.

Når motor kommer ut, skal begge motorene på bukk å ting skal flyttes over å shinest. Og det skal vaskes og males under motoren. Bilder kommer.. tekst er ikke kjekt :-)

Hei

Har gjort litt.. demontert dynamofestet og tatt ut sideveggene på motorommet. Demontert den gamle lensepumpa. Den tror e var Før krigen eller noe.hehe .. har sugd ut gammel dritt med våtsuger. Herrefred kor det ser ut under motoren altså... skal tro korsen e skal få det rent. Har masse bilder, skal bare komme hjem så e har wifi :-)

Hei selvfølgelig skal det se ut som det Gjør :-) skal ta vare på klassikera :') ser at bildene kom feil vei.. noen som vet hvorfor ? Har en del bilder som e har tatt idag. Fikk tatt ut motoren idag, å tatt den verste møkka som var under motor. Har tatt av toppen på gamlemotor, og der såg det ut som forventa egentlig. Heilt steike gåent. Har også fått b23n på bukk så det skal bli lettere å bygge den opp. Fikk også hengt opp litt lys i garasja :-)

Har et spm her :-)

Noen som har brukt topp fra bil Før ?

Ser på den b23 toppen så er det hull ved siden av hver innblås som e tror den mekaniske imnsprøytninga gidde fuel inn. E må bruke opp toppen fra den motoren å så tenkte e å montere over kammen fra b21 motoren. Spørsmålet e om de hulla bare kan plugges. Eller om e må få tak i en topp som ikke hadde mekanisk innsprøytning. Vet også at en kjølekanal må plugges om en skal bruke topp fra bil.

Gjort litt igjen :-)

Demontert resten av motor :-)

Samt vasket under motor :-)

Hvordan får jeg det heilt reint egentlig ? Oppvaskbørste å noe dundas såpe? Har brukt avfetting å aceton hittil med tørkepapir, men e får ikke alt vekk i porer og slikt. Noen som forresten vet ka det kobberrøret som er på venstresiden ? Var ikke tilkoblet noe når jeg kjøpte båten. Lurer på om det kan Være fireboy eller ka det hete. ??

bilde

bilde

bilde

har du en tråd på prosjektet ditt ?:)

Høytrykk e nåkk ikke et alternativ her siden e står i garasje, men skal vell få til noe med børste og mye vann/avfetting. ser at nederste boltene til transomen er veldig mygla, så mulig alt blit demontert. å da finner jeg sikkert råteskade i bakspeil. :nonod:

Skal ha riser/manifold diverse pakninger i motor/marinisering samt kobling mellom drev og transom, labber, diverse skruer/bolter og kontrollkabler.må også ha registerbelte og beltestrammefjæra. Sikkert mye mer men ikke som e kommer ikke på det i skrivende øyeblikk :D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...