Midtpinne Startet 1.Januar.2015 Del på Facebook Startet 1.Januar.2015 Jeg trenger ny autopilot og ser på en "Raymarine Autopilot ST2000+ Rorkult" og en fjernkontroll "Raymarine trådløs fjernkontroll til autopiloter" fra seatronic.no.Jeg har fryktelig lyst å koble dette til PC-en, jeg bruker opencpn og diverse andre kart/gps-program og har lyst å leke litt. Planen er å montere noen webkamera i masta og aldri forlate salongen. Jeg må innrømme at jeg er ganske så grønn når det kommer til utstyr som dette. Jeg har allerede koblet opp NMEA på nettet i båten via en telefon, en pad med android og en håndholdt GPS og klarer og lese dette av i OpenCPN. Jeg har etter hver også lyst å få koblet opp en vindmåler som kan kobles til. Jeg er ikke låst til denne autopiloten, og en mulighet for å koble dette til PC-en vil veie tungt når jeg handler. Bør vel også nevne at jeg kjører Linux, men det burde ikke være et problem, heller tvert om. Får jeg koblet det til en PC har jeg programmer som kan broadcaste det på nett til resten av utstyret.Noen som vet hva jeg trenger for å få dette til?Vil en slik hjelpe meg på veien?Raymarine SeaTalkhs nettverkskabelDersom noen har gjort dette før meg vil jeg gjerne høre hvordan jeg kan gjøre det og hva jeg trenger av utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
edkva Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Jeg har koblet meg opp med en sånn.. den later som om den er en com-port, som du så må legge til som en "Connection" i OpenCPN. I følge de som har laget den påstår de her at det går fint å bruke den med Linux også.. E Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Januar.2015 Del på Facebook Svart 2.Januar.2015 Planen er å montere noen webkamera i masta og aldri forlate salongen. Udiskutabelt genialt. Dette skal vi hjelpe deg med så godt vi bare kan ! Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.