tobixen Svart Søndag 08:52 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:52 1 hour ago, Lucky Strike said: Jeg reagerte litt på informasjonen om utgravd 5m bredde som jeg aldri har sett. Vi har vært gjennom der flere ganger med 6,5m bredde. Jeg tror dere snakker forbi hverandre. Jeg tror informasjonen om "utgravd renne" kommer fra en gammeldags trykket bok - også kryssjekkes disse opplysningene med Navionics, som ikke har tekstinformasjon om en "utgravd renne", men som har kart som til en viss grad kan bekrefte eller avkrefte at rennen eksisterer. Og dersom boka er tilstrekkelig gammel, så kan det vel godt tenkes at renna er utvidet etter at boka gikk i trykken. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart Søndag 09:48 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 09:48 Jeg har ikke vasset med metermål og målt bredden på renna. Her er infoen Og jeg går heller ikke god for informasjonen i denne blekka fra 2013. Den, som hevdet over, var ikke helt hundre den gangen, og er sikkert ikke bedre i 2025. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart Søndag 10:39 Link til dette innlegget Svart Søndag 10:39 Takk, da er min grenseløse nysgjerrighet omkring dette tilfredsstilt. Jeg vet nå hvor denne infoen stammer fra😀. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart Søndag 11:47 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:47 tobixen skrev for 2 timer siden: Jeg tror informasjonen om "utgravd renne" kommer fra en gammeldags trykket bok Midt i blinken der😁. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart Søndag 11:49 Link til dette innlegget Svart Søndag 11:49 Hulda skrev for 3 timer siden: Og jeg går heller ikke god for informasjonen i denne blekka fra 2013. Den, som hevdet over, var ikke helt hundre den gangen, og er sikkert ikke bedre i 2025. Inn til Mjels Vig har jeg ikke hvert, Mjelsvig Bådehavn Dybder For enden af de to W-lige broer er der 3 m dybt. Havnen er uddybet til 2,5 m helt ind til de inderste pladser. For sejlere byder Mjelsvig Bådehavn på en nem og sikker indsejling gennem Stegløb i Dyvig, hvor man følger den private bøjeanvisning i det 2,5 meter dybe vand. Dyvig Har ikke oppfattet inløpet som trangt ser Dyvig Bro har plass til 7m båt bredde. Rette plassen å hente opplysninger er Den danske Havnelods burde hvert, Dyvig Bro Største skibe der kan besejle havnen: Længde 40 m og bredde 7 m. Dybgangen er begrænset af dybden i indsejlingen til Dyvig, se under Afmærkning. Vandstand Ingen tidevandsforskel. E-lig storm kan give indtil 1,0 m højvande og W-lig storm indtil 1,0 m lavvande. Dyvig Bådelaug Lystbådehavn Største skibe der kan besejle havnen: Længde 15 m, bredde 4,5 m og dybgang 2,5 m. Vandstand Ingen tidevandsforskel. E-lig storm kan give indtil 1,0 m højvande og W-lig storm indtil 1,0 m lavvande. Strøm Der kan være strøm i Stegsgab. Fartbegrænsning 3 knob. Afmærkning Det 3,5 m dybe sejlløb mellem Stegsvig og Dyvig er på NW-siden afmærket med 4 røde vagere og på SE-siden med 4 grønne vagere. 2 af de røde og 2 af de grønne vagere er med topbetegnelse. Mjels Vig er dybden 2-4 m i katet mitt. Ser i havneguide.dk/ at Indsejlingen til Dyvig Når du sejler ind til Dyvig Bro, passerer du gennem den smalle passage, lokalt kendt som "E Gaf". Her er sejlrenden kun ca. 30 meter bred på det smalleste sted, med en dybde på omkring 3 meter ved daglig vande. På sommerdage kan du blive mødt af en flok nysgerrige køer, der græsser tæt på indsejlingen, kun få meter fra de sejlende Fra havnegoiden 2017?? Maritimt: Indsejlingen fra Als Fjord sker via Stegsgab og en gravet rende (Stegløb) med en dybde på 3,5 meter og en bredde på 5 meter (øverst i det store billede). m Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Nikk Svart igår klokken 05:35 Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:35 Hulda skrev On 14.8.2025 at 19.05: Asfalten ser veldig fersk ut til å være >15 år Aha, jeg fikk ikke med meg at det var utvidelsen av bobilcampen du snakket om. Beklager. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.