Jump to content

Byggingen av Hulda, på oppfordring

Hulda

Recommended Posts

1 hour ago, Lucky Strike said:

Jeg reagerte litt på informasjonen om utgravd 5m bredde som jeg aldri har sett. Vi har vært gjennom der flere ganger med 6,5m bredde.

Jeg tror dere snakker forbi hverandre.  Jeg tror informasjonen om "utgravd renne" kommer fra en gammeldags trykket bok - også kryssjekkes disse opplysningene med Navionics, som ikke har tekstinformasjon om en "utgravd renne", men som har kart som til en viss grad kan bekrefte eller avkrefte at rennen eksisterer.  Og dersom boka er tilstrekkelig gammel, så kan det vel godt tenkes at renna er utvidet etter at boka gikk i trykken.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Hulda skrev for 3 timer siden:

Og jeg går heller ikke god for informasjonen i denne blekka fra 2013. Den, som hevdet over, var ikke helt hundre den gangen, og er sikkert ikke bedre i 2025.

Inn til Mjels Vig  har jeg ikke hvert,

For enden af de to W-lige broer er der 3 m dybt. Havnen er uddybet til 2,5 m helt ind til de inderste pladser.

For sejlere byder Mjelsvig Bådehavn på en nem og sikker indsejling gennem Stegløb i Dyvig, hvor man følger den private bøjeanvisning i det 2,5 meter dybe vand.

Dyvig 

Har ikke oppfattet inløpet som trangt  ser Dyvig Bro har plass til 7m båt bredde.

Rette plassen å hente opplysninger er Den danske Havnelods burde hvert,

der kan besejle havnen: Længde 40 m og bredde 7 m. Dybgangen er begrænset af dybden i indsejlingen til Dyvig, se under Afmærkning.

Ingen tidevandsforskel. E-lig storm kan give indtil 1,0 m højvande og W-lig storm indtil 1,0 m lavvande.

der kan besejle havnen: Længde 15 m, bredde 4,5 m og dybgang 2,5 m.

Ingen tidevandsforskel. E-lig storm kan give indtil 1,0 m højvande og W-lig storm indtil 1,0 m lavvande.

Der kan være strøm i Stegsgab.

3 knob.

Det 3,5 m dybe sejlløb mellem Stegsvig og Dyvig er på NW-siden afmærket med 4 røde vagere og på SE-siden med 4 grønne vagere. 2 af de røde og 2 af de grønne vagere er med topbetegnelse.

Mjels Vig 

er dybden 2-4 m i katet mitt.

Ser i  havneguide.dk/  at Indsejlingen til Dyvig

Når du sejler ind til Dyvig Bro, passerer du gennem den smalle passage, lokalt kendt som "E Gaf". Her er sejlrenden kun ca. 30 meter bred på det smalleste sted, med en dybde på omkring 3 meter ved daglig vande. På sommerdage kan du blive mødt af en flok nysgerrige køer, der græsser tæt på indsejlingen, kun få meter fra de sejlende

Fra havnegoiden  2017??

Maritimt: Indsejlingen fra Als Fjord sker via Stegsgab og en gravet rende (Stegløb) med en dybde på 3,5 meter og en bredde på 5 meter (øverst i det store billede). m

image.png.babd111997c1adc15f761ea544ec076e.png

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...