Jump to content

Byggingen av Hulda, på oppfordring

Hulda

Recommended Posts

Hulda skrev 45 minutter siden:

Nei. Da jeg begynte å tegne og fortelle for meg selv ble det kortslutning. Både mellom øra og på papiret. Jeg mangler nok noen noder og neuroner, ofret på rødvinens og whiskyens alter, en gang i ungdommen. Sånne 

Disse greiene er nok blitt så kompliserte at en heller burde fylle på med litt mer rødt og annet. :skål_vin:  :skål_øl:  :halvliter:

Hulda skrev 42 minutter siden:

Men ikke kom og klag til meg om det ikke funker og du dauer.

Jeg har det ikke med å stå opp fra de døde som en viss person vi feiret i julen visstnok gjorde. Dauer jeg, så lover jeg ikke å klage.

J-Å skrev 33 minutter siden:

Hvis Dyna-platen er koblet til så vil trolig jordfeilbryter løse ut. Men prøv litt med tåen først.

Men om jeg skal gjøre det, må temperaturen være godt over 20gr., så sannsynligheten for kontakt med det våte element er ikke særlig stor.

For testens skyld, kanskje jeg skulle fylle opp badekaret med godt varmt vann og badeskum og ta med meg hårføneren?

Men nå er det fredag. Da blir det vel å benke seg fremfor TV'n og kanskje finne noe spennende på en eller annen strømmetjeneste? Det er mange leverandører som har slike nett.

Ha en god helg alle båtvenner!

:flagg_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 4 timer siden:

Om "jord" skal kobles til Dyna-platen eller ikke blir en annen diskusjon. Kanskje heller til en jordskinne inne i båten? Min Dyna-plate ble opprinnelig montert som signaljord for radioutstyr som en DGPS mottaker.

skjema_230v.jpg.452293491771420a361eb5674bfe55e7.jpg

Jeg ville fjernet dynaplaten fra trafoen og montert den til batteriet som jord for vhf/navigsjon

Man brukte jo dynaplate før 2008 når man klippet landstrømsjord for å lede fasestrøm via sjø til havbunn, jord, men ser ikke hvilke fordeler denne girher

Hulda skrev for 3 timer siden:

Det at en vispesnekker som meg skal lage skal lage en spenningsovervåking mellom begge faselederne og skroget, krever forklaring med teskje. Minst én gang. Husk at jeg ikke kommer høyere i utdanningen enn hobbyelektriker

Litt avsporing det der. Men det viser at strømmens veier er uransakelig. Og i den forbindelsen fatter jeg ikke at folk tør å bade fra bryggene, avsporing nr. XXV.

.

Må nok erkjenne at jeg var lit stor i kjeften med det utspillet mitt. Det er nok fult mulig men man bør jo begynne med å lage en kravspesifikasjon på hvordan dette skal virke. Strøm på avveie er noe man skal ta på største alvor.

Og selv om det er an avsporing så er jeg helt enig med deg om bading i gjestehavner. Det drukner jo flere i gjestehavner hver sommer, gjerne gamle men, og jeg vil ikke utelukke at noen av de har fått strøm i seg og at det har vært rotårsaken til dødsfallet, selv om det står hjerteinfarkt eller annet som dødsårsak.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...