Jump to content

Byggingen av Hulda, på oppfordring

Hulda

Recommended Posts

Jadda, men hekken på jolla er for smal til to motorer. Nok om det. 

Greia er nå at etter å ha hatt kommunal bryggeplass i Strömstads kommun i 25 år har Hulda blitt kastet ut. Jeg lager en egen story om dette. For samme kommune bryter sine egne avtaler og eget lovverk på en rekke punkter. I tillegg til at man åpent innrømmer korrupsjon. Men sånn er det, kommuner gjør som de vil i den forvissning at enkeltpersoner ikke har penger til å reise sak. Slik er det vel i Norge også. 

Så da henvendte jeg meg til Son Havnekontor og lurte på hvor lang ventelisten var for en båt som Hulda, og jeg ville ligge på brygge B. Svaret var vel av typen 'holder det med en plass?' Så da fikk jeg bryggeplass nr. 68. Jeg spaserer hjemmefra og ned å 10 minutter, og bruker 15 minutter opp bakken igjen. Strøm og vann på plassen, gangbare utriggere på begge sider. Jeg kan egentlig ikke klage. 

I starten på juni skal Hulda på land hos Sonskilen Båthavn. Riggen skal av og diverse greier skal fikses på. Hulda er i tyngste laget for trucken. Trengte en bakvei. I dag var vi på fyllinga i Moss med hageavfall. Admiralen mente vi skulle stikke innom Kambo Marina og sjekke ut en badetrapp som jeg hadde sett på nettet for noen måneder siden. Vi har vært der tidligere, med et meget godt inntrykk fra en uke på land (sideslipp). Besøket nå ga oss rett og slett hakeslepp! Den gamle hallen har blitt revet. Noe som er fire ganger større har blitt bygget. Kliss ny 80 tonn portalkran er på plass. Båter under 50 fot, No Problem. Pratet lenge med en av gutta der som har ansvaret for brukte deler. For Kambo Marina bedriver hugging av båter som de henter fra hele Oslofjord-området. Så jeg fant badestigen jeg var ute etter for 500 kroner. Rutgerson 'rope clutch', tre stykker sammen, 500 kroner. Admiralen vil ha stekeovn uten kokeplater, en som så ut som den aldri hadde vært brukt, 1000 kroner (varmluft med alt mulig). To store fendere med trekk, 100 kroner. 

Her er en link: https://www.kambomarina.no/nettbutikk

Du finner gamle VHF'er, ankerwincher, skjøtewincher, skipsratt, instrumenter, hva faen du kan tenke deg! Bra brukte saker som kommer fra båtene de hugger opp. Ankerkjetting, ankere, løse kabelarer, klokker, rørdeler, kompasser, winchåndtak- fritt valg 100 kroner. Det er helt hinsides! Massive teakdører. Nå i helgen har de marked. Løp og Kjøp!!

Hulda skrev 22 minutter siden:

Så da henvendte jeg meg til Son Havnekontor og lurte på hvor lang ventelisten var for en båt som Hulda, og jeg ville ligge på brygge B. Svaret var vel av typen 'holder det med en plass?' Så da fikk jeg bryggeplass nr. 68. Jeg spaserer hjemmefra og ned å 10 minutter, og bruker 15 minutter opp bakken igjen. Strøm og vann på plassen, gangbare utriggere på begge sider. Jeg kan egentlig ikke klage. 

Når kommer båten til den plassen i Son?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...