Jump to content

Holdbarhet nanopolish

Lindita

Recommended Posts

Nano er best på holdbarhet, ihvertfall for skuldrene

Fra spøk til alvor, brukte det for første gang i våres, holdt godt gjennom sesongen er min påstand.

Og så enkelt det er å påføre så kan en jo gjøre det engang ekstra eller to også.

Forbruk ca 1/2 liter for to behandlinger på 32 fots vestlandsbåt.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Hei,

Her jo entråd fra litt tid tilbake: https://baatplassen.no/i/topic/46116-maxwax-tcnano-erfaringer/

Jeg bruker TC Nano fremdeles og er velig fornøyd. Sist år prøvde jeg også 3D, men opplevde ikke noen lengre holdbarhet eller finere finish. Ellers er det å si at skal du ha knallblank båt må du være forberedt på å polere i April, Juni og September. På den annen side bruker jeg ikke mer en en helg med håndpolering hver gang, så det er mye mindre arbeid en det var med den gamle Hardglansen til MAXWAX

Bruker nano og er veldig fornøyd, lett å smøre på og flott holdbar overflate, at det er dyrt føler jeg ikke, nesten samme som gammeldags voks. Men har hørt at en ikke må blande med annen type gammeldags voks da mister en effekten, bruk bare nano å så blir det bedre og bedre år for år..

Något som är bra och att vara nöjd är ju alltid en egen bedömning.

Det jag upplevde var att långtidseffekten var dålig och att de svarta ränderna kom redan efter 2-3 månader och var svåra att tvätta bort.

Nu använder jag bara hårdvax och alla svarta ränder är lätt att tvätta bort även efter 6-7 månader i sjön.

När jag i år tog upp båten efter exakt 7 månader och tvättade den fanns inte en enda svart rand eller fläck kvar. Använder bara ett milt schampo.

Brukar tvätta båten 8-10 ggr på en säsong och har inga problem med en enda svart rand eller fläck som sitter kvar.

http://www.collinite.com/marine-wax/

Prøvde meg også på et slikt nano opplegg for en tid tilbake.

Båten var blank å fin. Så var jeg borte en 14 dagersperiode og da hadde det vært

mye regnvær. Hadde den mest møkkete båten i båthavna. Svarte render overalt.

Måtte vaske å gå på for fult med polish og voks.(ikke nano) Ikke hatt lyst til å prøve igjen,

etter denne opplevelsen ??

Det som var rart, var at det var bare min i havna som var så møkkete.

Mange båter der som får lite stell dog mindre møkk.

Her i grenlandsområdet er vi plaget av en del sot i nedbøren, men blåser

som regel sør vest da kommer sota/møkka enn annen plass fra. Muligens England.

Den sota/møkka vil jeg tro også dere i Larviksområde merker :yesnod:

Det som var rart, var at det var bare min i havna som var så møkkete.

Mange båter der som får lite stell dog mindre møkk.

Her i grenlandsområdet er vi plaget av en del sot i nedbøren, men blåser

som regel sør vest da kommer sota/møkka enn annen plass fra. Muligens England.

Den sota/møkka vil jeg tro også dere i Larviksområde merker :yesnod:

Som jag fått berättat för mig av en kemist så kan man inte entydigt säga vilket vax som är bäst.

En hel del hänger på var båten ligger och vilken typ av industriel som ligger i närheten och förorenar båten.

Även starkt trafikeradetrafikleder bidrar starkt till nedsmutsning.

Saltkristaller förstärker solljuset 100 tals gånger och bidrar även till minskad effekt av vaxet. Jag spolar alltid av saltet av båten när jag kommer i hemma hamn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...