Lindita Startet 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2015 Hei Nå har nanopolish eksistert noen år. Er det noen som vet noe om holdbarheten til dette? Jeg renset bort gammel voks, polerte med nanopolish og brukte 3D glans til slutt i fjor. Båten ble solgt i juni, og da forsvant fasiten....... Jeg er usikker på om jeg skal gå til med nano eller god, gammeldags, polish i år. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Rolf Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Venter i spenning på å høre erfaringer. Jeg er i tenkeboksen på om jeg bruke dette jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Nano er best på holdbarhet, ihvertfall for skuldrene Fra spøk til alvor, brukte det for første gang i våres, holdt godt gjennom sesongen er min påstand. Og så enkelt det er å påføre så kan en jo gjøre det engang ekstra eller to også. Forbruk ca 1/2 liter for to behandlinger på 32 fots vestlandsbåt. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
fredrant Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Brukte det også for første gang i fjor. Enkelt i bruk, bra resultat og holdbarheten var på linje med andre produkter. Blir Nano i år igjen her! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Dyrt og dårlig er min erfaring. Bare lurium navn og fancy flaske. Fins billigere alternativer som er bedre synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 I følge de som vet, blir nanoresultatet bedre for hvert år man bruker samme produkt. Det nye laget skal på en måte forene seg med det forrige. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Har brukt det i 3 sesonger nå og er veldig bra. Veldig lett å polere opp igjen på våren Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Astor Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Har de siste fire årene brukt Nano. Holder på å teste fire forskjellige produkter. Svaret får jeg til våren når det skal vaskes rent ombord. Går neppe tilbake til det gamle. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Trophy Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Her er et bilde fra 2012 som var første eller andre sesong med Nanoextrackt Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Geirh Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Når Dere bruker Nano vasker dere da båten først så smører inn båten hand eller maskin? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Brukte tc nano i fjor. Kan ikke si at slutt resultatet ble noe bedre. Men veldig mye enklere å jobbe med. Brukte maskin på skrogsidene å for hånd oppe. I år blir det proff opprubbing av overbygg. Da en kompis driver med slikt. Så da blir det produkter fra auto glym som han kjenner til Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Trophy Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Polerer for hånd og det går lett. Synes 1 flaske Nano extract til 199,- er billig for polering av 43 fot skrog. Bruker heller ingenting oppå.... Holder hele sommeren. Skal sies at eg hadde kraftig rubbing de 2 foregående sesonger Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
JRK Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Hei, Her jo entråd fra litt tid tilbake: https://baatplassen.no/i/topic/46116-maxwax-tcnano-erfaringer/ Jeg bruker TC Nano fremdeles og er velig fornøyd. Sist år prøvde jeg også 3D, men opplevde ikke noen lengre holdbarhet eller finere finish. Ellers er det å si at skal du ha knallblank båt må du være forberedt på å polere i April, Juni og September. På den annen side bruker jeg ikke mer en en helg med håndpolering hver gang, så det er mye mindre arbeid en det var med den gamle Hardglansen til MAXWAX Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 I de senere år har jeg bruk nano bilvoks både her hjemme og i varmere strøk. Det er lett å legge på og holder best av de ørten vokstypene jeg har brukt opp i gjennom tiden. Rimeligst på Europris. Sitér dette innlegget Link to post
gh78 Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Har brukt tcnano i 3 år. Meget fornøyd med produktet. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 En dyr och dåligt alternativ att behandla båten med. Gör ett prov med traditionell hårdvax (Colloniite) och TC nanovax och vänta 6 månader. Två positiva saker om nanovax. Bra att ta på propeller för att förhindra påväxt (giftigt ??) och lättarbetat. Någon som provat att lackera/laga en yta som är behandlad med TC nano ?? Sitér dette innlegget Link to post
andlin Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Bruker nano og er veldig fornøyd, lett å smøre på og flott holdbar overflate, at det er dyrt føler jeg ikke, nesten samme som gammeldags voks. Men har hørt at en ikke må blande med annen type gammeldags voks da mister en effekten, bruk bare nano å så blir det bedre og bedre år for år.. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Bruker nano og er veldig fornøyd, lett å smøre på og flott holdbar overflate, at det er dyrt føler jeg ikke, nesten samme som gammeldags voks. Men har hørt at en ikke må blande med annen type gammeldags voks da mister en effekten, bruk bare nano å så blir det bedre og bedre år for år.. Något som är bra och att vara nöjd är ju alltid en egen bedömning. Det jag upplevde var att långtidseffekten var dålig och att de svarta ränderna kom redan efter 2-3 månader och var svåra att tvätta bort. Nu använder jag bara hårdvax och alla svarta ränder är lätt att tvätta bort även efter 6-7 månader i sjön. När jag i år tog upp båten efter exakt 7 månader och tvättade den fanns inte en enda svart rand eller fläck kvar. Använder bara ett milt schampo. Brukar tvätta båten 8-10 ggr på en säsong och har inga problem med en enda svart rand eller fläck som sitter kvar. http://www.collinite.com/marine-wax/ Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Prøvde meg også på et slikt nano opplegg for en tid tilbake. Båten var blank å fin. Så var jeg borte en 14 dagersperiode og da hadde det vært mye regnvær. Hadde den mest møkkete båten i båthavna. Svarte render overalt. Måtte vaske å gå på for fult med polish og voks.(ikke nano) Ikke hatt lyst til å prøve igjen, etter denne opplevelsen ?? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
avmønstret5 Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Mot sterkt forurenset nedbør hjelper ingen polish. Fikk nærmest ødelagte et relativt nymalt dekk (3 strøk med 2.komponent) av nedbør sist vinter ...fra Grenlandsområdet ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Det som var rart, var at det var bare min i havna som var så møkkete. Mange båter der som får lite stell dog mindre møkk. Her i grenlandsområdet er vi plaget av en del sot i nedbøren, men blåser som regel sør vest da kommer sota/møkka enn annen plass fra. Muligens England. Den sota/møkka vil jeg tro også dere i Larviksområde merker Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Svensk Svart 12.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2015 Det som var rart, var at det var bare min i havna som var så møkkete. Mange båter der som får lite stell dog mindre møkk. Her i grenlandsområdet er vi plaget av en del sot i nedbøren, men blåser som regel sør vest da kommer sota/møkka enn annen plass fra. Muligens England. Den sota/møkka vil jeg tro også dere i Larviksområde merker Som jag fått berättat för mig av en kemist så kan man inte entydigt säga vilket vax som är bäst. En hel del hänger på var båten ligger och vilken typ av industriel som ligger i närheten och förorenar båten. Även starkt trafikeradetrafikleder bidrar starkt till nedsmutsning. Saltkristaller förstärker solljuset 100 tals gånger och bidrar även till minskad effekt av vaxet. Jag spolar alltid av saltet av båten när jag kommer i hemma hamn. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 13.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2015 Hei, min erfraring med nano fra Maritim er at det ikke holder noe lenger enn andre ting men at det som tidligere spart sparer kroppen for mye arbeidet. Det er svært lett å arbeide med og ta en ny omgang når resultatet begynner å bli matt og skittent igjen. jeg er på år 2 på nano. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2015 Mot sterkt forurenset nedbør hjelper ingen polish. Fikk nærmest ødelagte et relativt nymalt dekk (3 strøk med 2.komponent) av nedbør sist vinter ...fra Grenlandsområdet ? Grenlandslufta er "ren" den. Men eldre trehus bebyggelse og mye vedfyring er lik mye sot. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.