Elmer Startet 12.Januar.2015 Del på Facebook Startet 12.Januar.2015 Hei! På båtmessa i fjor kjøpte jeg "Purytec" toalettrens fra Maritim - patenten som skal monteres på slangen som går fra pumpen til toalettskålen. Innsatsen som flaska med rensemiddel skal skrues på har plastgjenger. Første gang jeg skulle skru på flaska fikk jeg den ikke til å bli tett, og i iveren etter å skru hardt nok, skrudde jeg den så den glapp på gjengene. Resten av sesongen måtte jeg ha et lite kar under "Purytec"-flaska som samlet opp det som lakk ut av den. Er det noen av dere som har erfaring med dette systemet? Har jeg bare vært uheldig med min, ødela jeg innsatsen da flaska glapp på gjengene, eller er dette systemet semre geier som ikke er noe tess!? Sitér dette innlegget Link to post
UVÆR-II Svart 12.Januar.2015 Del på Facebook Svart 12.Januar.2015 Har prøvd dette, og som du sier er det semre greier. Flaska har gått tom og jeg tror ikke jeg gidder å skifte. Enklere å bruke den typen som du bare henger over ringen Hilsen Nils Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 12.Januar.2015 Del på Facebook Svart 12.Januar.2015 (redigert) både min far og jeg har denne i båtene våre. min far mener han har merker stor effekt i båten, jeg hadde gamle sanitærslanger og et gammelt toalett som blei byttet i samme slengen så jeg veit faktisk ikke om det er purytec`en som hjelper eller om det er alt det andre som blei gjort det blei ihvertfall så godt som luktfritt hos meg, men jeg vil tru at noen gjenger har blitt ødelagt hvis du har brukt så mye krefter at du har dratt over på gjengene kanskje det harde T stykket du setter på slangen har spjeret? Redigert 12.Januar.2015 av båtløskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Har ingen erfaring med denne. Tror det er meget viktig å ha rette (septik slanger) slanger til og fra septik, toalett og sjø ( også slange til lufting) Er man derimot plaget med lukt ut lufting etter at båten ikke har vært i bruk på en stund, kan jo dette være vært å prøve. https://www.maritim.no/aktivt-karbon-kullfilter#.VLTPGCuG98E Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Moon72 Svart 13.Januar.2015 Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Jeg kjøpte først den varianten som Seatronic markedsfører, men returnerte den siden jeg syntes at den luktet så sterk at jeg ble kvalm av den lukten. Prøvde etterpå den fra Maritim (Purytec) og konkluderte vel egentlig med det samme. Så jeg er tilbake til gamle vaner. Mye sanitævæske Skylle annlegget med ferskvann når det skal stå noen dager ubrukt (gjerne med litt eddikk for å løsne opp urinstein) Skylle godt etter tømming. Fylle tanken til topps en gang i blant for å "presse" ut gassen. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 13.Januar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2015 Har kjøpt et slikt filter, men har rett og slett ikke plass pga svært kort slange til lufting. Forøvrig er jeg ikke plaget noe mer med lukt i denne båten enn den forrige, men tenkte at det kunne være interessant å prøve denne flasken som erstatning for sanervæsken som jeg vanligvis bruker. I og med at jeg fremdeles har et par flasker, får jeg kanskje prøve å kjøpe en ny innsats og skru den litt mer forsiktig på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.