Jump to content

Tips for bytte av farge på båten


mk414

Recommended Posts

Etter en nesten 3 års lang tid ute av båtlivet så har jeg nå overtatt båten. Den har det ikke blitt gjort noe med de siste 2 årene.

 

Jeg har lite/ingen erfaring med gelcoat, glassfiber o.l så derfor ønsker jeg tips om hvordan jeg skal gå frem for å bytte fargestripen på båten. Fargen jeg ønsker å bytte er fra rar burgunder til svart. Jeg kunne også tenkt meg å hatt svart over hele bakdelen.

 

Jeg har lest litt på et par gamle tråder men ingen av de gav meg egentlig de svarene jeg lette etter på fremgangsmåte. Altså sliping, evt hvor mye, hva skal jeg bruke (BT primer/grunning og BT Topcoat). o.l

 

Jeg ønsker også en blank finish på det hele.

 

På forhånd takk :)

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Joa, skjønner at man vil bytte farge. :) men personlig, etter å ha brukt temmelig mange timer på oppussing av en 30 år gammel seilbåt, så skal det meste være tipp topp ellers på båten, før jeg bruker tid og penger på stripa rundt båten... :)

 

Forøvrig ville jeg gått for en mørk blåfarge. Svart minner meg om enda eldre båter enn din.

Eller så kunne en gråfarge vært fint.

 

Den nederste stripa er jo på en utsatt plass mtp fenderslitasje.

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...