Kronidiot Startet 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2015 Har noen her byttet gummilistene i vinduer på Nidelv 24? Jeg tenker på modellene med alulister. Er det en grei jobb? Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 (redigert) Hei, har du lekkasje i vinduene? Går an å tette de på en enkel måte fra utsiden på en pen måte. Redigert 21.Januar.2015 av Enes 32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Jeg ville nok ikke forsøkt å ta ut vinduene for å bytte tetningslista. Det kan fort bli skummelt med gamle gjenger i aluminiumsramma og korrosjon her. Jeg tror nok det er best å prøve utvendig tetting først. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 21.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Kanskje dumt og ta sjansen.... Tips til hvordan det tettes pent fra utsiden? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Nidelven har en tendens til å få sprekker i undekant av vinduene på siden. Forsøk først der. Ikke sikkert det er nødvendig hele veien rundt. Vil tipse deg om at det er lurt å unngå å hoppe ned på cabintaket, eller plassere mange mennesker oppå taket. Det kan faktisk forårsake sprekker under vinduene. Det er ikke mye glassfiber som holder taket oppe, så vinduene er en stor del av den bærende konstruksjonen. Tips bare. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Jeg tok ut Vinduene på min båt for noen år siden (mørebas) med alulister for og tette. Det var helt borti h....... vanskelig å få vinduene på plass igjen.. Skruver knakk.. Måtte stemple vinduene fra utsiden. Men ble rent og pent og tett da. men anbefales ikke.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Her står det litt om å fikse vinduslister som lekker: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/reparasjon-av-lekkende-vinduer Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 21.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2015 Hei igjen. Hadde ikke sett reportasjen når jeg tetta mine vinduer, men jeg tapet langs pakningen på glasset før jeg skar den vekk. Deretter på alulista. Deretter på med fugemasse og glattet det. Etterpå kunne det ikke sees at det hadde vært en reperasjon. Tok for sikkerhetsskyld og fuget mellom alulist og glassfiberen også. Tapet i passe avstand fra lista og la fugemasse på. Har vært tett nå i flere år på alle vinduene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.