rikksn Startet 24.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2015 (redigert) Da jeg skulle skifte impeller i sjøvannspumpen på min D4-300 2008 mod oppdaget jeg en vannlekkasje ved reimhjul akslingen. Når jeg nå har demontert hele vannpumpen for å skifte tetningen oppdager jeg endel olje mellom kule lagrene. Disse to lagrene er tette lagre så er dette et tegn på at de er lekk og bør byttes? De virker ellers grei og ruller fint. Redigert 24.Januar.2015 av rikksn (see edit history) Link to post
rikksn Svart 1.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 (redigert) Da har jeg forhørt meg litt og funnet ut at lagrene kan ha svettet litt olje på grunn av varmgang og/eller blitt spylt ut av sjøvannet ved lekkasjen. Uansett, disse blir nå uansett skiftet sammen med tetningen og alle delene er nå kommet i hus. Hos min lokale VP forhandler skulle de ha følgende: Lager: 330,- x2 (Lagrene er et standard SKF 6305-2RS1 og ville kostet 265,- hos den lokale maskin sjappen) Tetning: 375,- Lakk: 250,- Forresten, er det noen som vet hva del nr 21 i bildet over er? Jeg kan verken finne delen eller forstå hvor den skal stå i pumpen. Pumpen demontert, reimhjulet ble terset forsiktig av mens jeg jobbet med plasthammeren, lagrene kom også fint med tersen: Delene: Redigert 1.Februar.2015 av rikksn (see edit history) Link to post
Torsen67 Svart 3.Februar.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2024 Gammel tråd dette, men fant du en fremgang på nett vedr demontering av pumpa? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn