rikksn Startet 24.Januar.2015 Del på Facebook Startet 24.Januar.2015 (redigert) Da jeg skulle skifte impeller i sjøvannspumpen på min D4-300 2008 mod oppdaget jeg en vannlekkasje ved reimhjul akslingen. Når jeg nå har demontert hele vannpumpen for å skifte tetningen oppdager jeg endel olje mellom kule lagrene. Disse to lagrene er tette lagre så er dette et tegn på at de er lekk og bør byttes? De virker ellers grei og ruller fint. Redigert 24.Januar.2015 av rikksn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rikksn Svart 1.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2015 (redigert) Da har jeg forhørt meg litt og funnet ut at lagrene kan ha svettet litt olje på grunn av varmgang og/eller blitt spylt ut av sjøvannet ved lekkasjen. Uansett, disse blir nå uansett skiftet sammen med tetningen og alle delene er nå kommet i hus. Hos min lokale VP forhandler skulle de ha følgende: Lager: 330,- x2 (Lagrene er et standard SKF 6305-2RS1 og ville kostet 265,- hos den lokale maskin sjappen) Tetning: 375,- Lakk: 250,- Forresten, er det noen som vet hva del nr 21 i bildet over er? Jeg kan verken finne delen eller forstå hvor den skal stå i pumpen. Pumpen demontert, reimhjulet ble terset forsiktig av mens jeg jobbet med plasthammeren, lagrene kom også fint med tersen: Delene: Redigert 1.Februar.2015 av rikksn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Torsen67 Svart 3.Februar Del på Facebook Svart 3.Februar Gammel tråd dette, men fant du en fremgang på nett vedr demontering av pumpa? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.