Jump to content

Ting vi kan bli bedre på...


SoBo

Recommended Posts

Det er, eller har kanskje et ønske om at vi kan bli bedre på noen ting.

Eks. at en blir flinkere til å "avslutte" en tråd, være seg teknisk eller annet.

Man spør om råd og tips og får dette, men vi vet ikke hvordan det endte.

Kan jo være nyttig å vite hvordan ting ble løst ??

 

En annen ting er f.eks i prosjekttråder eller reiseskildringer, hvor man legger ut utsteder, nyttige, flotte ting, tips og triks.

Vi andre svarer med ris, ros og andre kommentarer.

Noen av oss burde da muligens bli flinkere til å svare på, takke for kommentarer.

Blir liksom en "triveligere" tråd på den måten synes jeg.

 

Ikke det at man bør "motkommentere" for hvert svar som kommer, men

kanskje "samle" opp" før man svarer.

 

Er det andre som har meninger rundt dette da tro :smiley:

 

NB! Må jo legge til at vi har et "trivelig" forum da :thumbsup:

 

Helsing SoBo

Redigert av SoBo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Enig i at man bør bestrebe å avslutte tråder.

Jeg prøver på det selv.

Men ofte finner man løsningen lenge etter at tråden er startet, så det er lett å glemme.

 

Jeg pleier å ta en oppsamlingstunde periodisk der jeg søker opp mine egne tråder for å se at de er avsluttet med konklusjon i den grad de ble det.

 

Men noen tråder har da heller ingen naturlig slutt :giggle:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Helt enig i det å avslutte tråder - særlig prosjekttråder som hvertfall jeg er veldig glad i å følge?

 

Når det er sagt, tar jeg masse kritikk på å ikke ha avsluttet en av mine prosjekttråder?

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Link to post
Share on other sites

Ja, oppsummere eller gi tilbakemelding på hva det endte med er det vi mener, trenger ikke stenge trådene for fremtidige kommentarer/brukere, men hvis en bruker med samme problem finner tråden om 2 år er det kjekt for ham å lese hva som faktisk ble utfallet uten å måtte spørre...

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Med fare for å "støte" noen vil jeg nevne en annen ting vi kan bli bedre på og det er å oppgi typebetegnelse på det produktet vi ønsker å lufte et problem om så fullstendig som mulig. F. eks. "Jeg har en Furuno radar som ------". Uten typebetegnelse kan jo et riktig svar på en utgave være fullstendig galt på en annen. (mulig et dårlig eksempel)

Er typebetegnelse oppgitt så fullstendig som mulig er det jo lettere å kanskje få riktig svar med en gang, og også lettere å svare.

("Min Volvo Penta type THAMD 70 CHC lekker motorolje, hva bør jeg se etter?")

Kommentarer til dette?

Redigert av I.M.S. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...