Jump to content

Atlantica Båtforsikring opphører


Dykker

Recommended Posts

Ringte tilfeldigvis Atlantica Båtforsikring (en del av Tryg Forsikring) hvor jeg har båten forsikret. Fikk da vite at de legger ned ved kundenes hovedforsikringdato. Kanskje lurt å bytte forsikringsselskap allerede nå. Skummelt å tenke på hva som kan skje hvis man får en skade mht forsikringsoppgjør hos Atlantica.

Personlig vurderer jeg å bytte til Norske Sjø (Fender Marine) hvor jeg har hatt kundeforhold tidligere. Gjensidige er uaktuellt for meg, de skulle ha over det dobbelte i premie iforhold til Norske Sjø.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Godt å få det bekreftet før forfall og ny sesong stater. Har hatt en mistanke om dette en tid nå, og det har vel ligget litt i kortene, men hvem man skal velge er ikke godt å si. Personlig synes jeg ikke det virker forlokkende å velge et forsikringsmegler firma, som disse.

Foretrekker nok et norsk forsikringsselskap. Finnes en lengre diskusjon rundt dette her.

Link to post
Share on other sites

En kamerat ringte atlantica for 2 uker siden, han ville be om ett tilbud på båtforsikring, men fikk beskjed om at atlantica ble avviklet etter hovedforfall til eksisterende kunder.

Han nevnte at han hadde lest at atlantica skulle fortsette innen tryg forsikring, men fikk da beskjed om at det ikke ville bli noe da det i fjor var rekord utbetalinger i skadesaker, og at det hadde vært flere dårlige år. Dermed så valgte dem og droppe fortsettelsen.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Jeg ringte sist fredag å prutet på årspremien siden det hadde blitt nærmere 20% dyrere på en sesong , fikk da justert litt på polise og ny faktura tilsendt - var ikke nevnt noe fra kundekonsulenter om dette da (men spurte heller ikke), da jeg leste tråden nå - merkelig.

Redigert av JørgenL (see edit history)
Link to post
Share on other sites

sitat Jan Helge Grimseid, som leder Atlantica Norge.

 

Atlantica Båtforsikring er eid av Tryg Forsikring, og selskapet har hatt en flott vekst siden etableringen i Norge i 2009. Merkenavnet skal nå legges ned og Atlantica sine kunder skal konverteres til Tryg sitt båtprodukt i løpet av 2015.

– Båttariffen som Tryg lanserte i juli å år er et kraftig signal om at det satses på båtmarkedet. Når vi nå slår Atlantica og Tryg sine porteføljer sammen kan vi benytte det beste fra begge forretningsområder.

Vi kommer til å kontakte alle Atlantica-kunder før hovedforfall for en gjennomgang av forsikringsbehovet, for å sørge for en problemfri overgang. Telefonnummeret til kundesenteret og skadeavdelingen vil selvsagt bestå så lenge det er løpende forsikringer i Atlantica Båtforsikring.

Redigert av dude (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ringte Atlantica idag. Kundebehandleren sa at Tryg ville kontakte de kundene de ville ha (??!??). Jeg spurte da om hvem de ville ha. Etter noen nølende sekund sa han antagelig de med små båter, og ikke skip og sånt. Mener du fritidsbåter spurte jeg, ja noe sånt svarte han. Merkelig svar, får se hva Tryg gjør videre.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg tipper Tryg og Atlantica rydder opp i porteføljen og sender sluttbrev til de som utgjør den ulønnsomme delen. Et forsikringselskap kan sikkert leve med de kundene som har en sjelden skade år om annet, men ikke de som har skader hele tiden. Deretter kan de tilby greie priser til de kundene som har vist seg å være skadefrie/ hatt få skader over tid, uavhengig om båten er stor eller liten.

 

Forsikring er vel ikke annerledes enn virksomheter flest; skal du overleve og være konkurransedyktig, må du i alle fall ha en sunn og lønnsom kundeflate. Jeg har akkurat mottatt faktura for nytt år fra Atlantica og ikke mottatt noe som tilsier at jeg flyttes eller skippes ut. Men så har jeg heller ikke hatt skader.

Redigert av Tilde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har tidligere vært i Pantaenius og var bra fornøyd med de. Konkuransedyktig på større båt, men ikke på den lille 20 foteren jeg har nå. Bruker Nemiforsikring som var billigst.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Dette er svaret jeg fikk fra Atlantica etter hendvendelse:

 

Hei!

I god tid før ditt hovedforfall vil du få er brev med varsel om at avtalen skal opphøre.

Tryg vil prøve å ta kontakt med Atlantica-kundene før hovedforfall.

Du kan eventuelt ta kontakt med Tryg selv på 04040, men du har forsikring i Atlantica frem til hovedforfall.

Med vennlig hilsen

Atlantica Båtforsikring AS

Tel. 800 65 117

Faks: 22 55 59 04

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Link to post
Share on other sites

Det er noe rart her....

Fikk i forrige uke ny Polise/Forsikringsbevis fra Atlantica.

Prisen var ca 16 % høyere enn i fjor, men ikke noe informasjon om at Atlantica skulle legges ned.

Det eneste som står er at de er----- en del av Tryg Forsikring.

Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal håndtere dette.

Link to post
Share on other sites

Skifta til Atlantica i Juli 2014,da me skifta båt For Nord West 390 2002 mod,frosikra for 1,5 mill er premien kr 7600 med 30000 i egenandel og heilårsbruk.Høg egenandel ja,det skal vel kosta litt å bruka forsikringen.Blir spennande å sjå om det vert mykje dyrare ved forfall.

Brukte Qality Broker på Sunseekeren i 12 år,,lite forskjell på premien på disse 12 åra.Den var forsikra for 750000.ca 6500 i premie med 15000 i egenandel.Der vart det plutslig 1 egenandel pr drivenhet,så med skade på begge dreva så ville det blitt kostbart.

Nord Westen har lav premie med høg egenandel i forhold til forsikringssumen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...