Jump to content

heve kjøp av ny Askeladden C62 etter tre år med lekkasje


Lunde14

Recommended Posts

Bli ferdig, ta tilbudet, bli kvitt lekkasje-båten og kom i posisjon til å nyte båtlivet heller enn å krangle om det. Enkelte båter «går det troll i» og det blir aldri ende på elendigheten. Har du sjansen til å bli kvitt en slik uten et alt for stort «tap» er det bare å sette i gang. Du vil muligens angre, men du vil garantert angre mer hvis du i stedet tar en tvist og bruker massevis av tid på å krangle.

 

Jeg må forøvrig si at jeg er beæret over tiltroen som ytres av flere ovenfor -- takk for tilliten.

Redigert av Skipper Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

 

 

Har fått nytt tilbud fra forhandler. 352100.- for den gamle båten så nå begynner jeg og bli usikker på om jeg bare skal akseptere det. Som Skipper Worse skriver "kjøpesum tilbake pluss renter fra første reklamasjon, minus godtgjersle for vesentlig nytte. Det burde ikke bli så meget, hensyn tatt til plunder og heft og brukshinder"

 

Da kommer det jo inn dette som er usikkert, hvor mye vil jeg bli trukket for godtgjørelse for vesentlig nytte. plus at dette kan fort dra ut en del i tid vist det skal igjenom advokater.

kan jo fort ende opp med at dette tar både vinter og vår og så ender jeg opp på et beløp som er lavere en det jeg har på bordet nå.

huff dette skal ikke være lett. :worry:

 

Jeg ville akseptert dette. Tross alt har du brukt båten gjennom en periode der verdifallet er aller størst og det er urimelig at ikke dette vil føre til et fratrekk i en ikke helt ubetydelig størrelsesorden selv om båten har vært heftet med reklamasjoner. Det er forskjell på en båt og en videospiller.

 

Fukt i båt er det forøvrig svært vanskelig/umulig å gardere seg mot da al luft inneholder fuktighet som kondenserer mot kald flate og tross alt har man gjort et betydelig arbeid for å forsøke å finne kilden til en evt. ekstern lekkasje uten å lykkes. Muligens er dette kondensvann.

 

Ta aksept av tilbudet, legg saken bak deg og kom igang med 2015 sesongen med friskt mot og ny båt.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei alle sammen og takk for inspill og råd.

Har vært på jobb og ferie i utlandet så beklager at jeg ikke har fått oppdatert dette før.

Vi har nå akseptert tilbudet fra forhandler med noen små forandringer på nybåten. Er gått fornøyd med både hva vi fikk igjen for den gamle og hva vi måtte ut med til slutt for ny C75 med det vi ønsket av utstyr.

Vil spesielt rette en spesiel takk til "skipper Worse" for gode råd, andbefaler andre som har/ kommer opp i problemer som vi gjorde og søke råd hos eksperter som han.

Vi gleder oss i allefall til nybåten kommer i månedskifte mai/juni.

Redigert av Lunde14 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott at denne saken løste seg.

 

Jeg vil bare nevne at jeg har samme type båt, samme årgang, Askeladden C 62 Cruiser, og har ikke opplevd slike problemer. Ingen lekkasjer, knusktørr båt innvendig. Bare slik at ingen tror lekkasjer er et spesielt "Askeladden-problem". Jeg har vært svært fornøyd med min C 62 og er det fortsatt. Den ligger ute hele året, i både høljeregn, snø og sludd, uten noe fuktproblem.

 

Håper Lunde14 blir mer fornøyd med "storebror" C75, lykke til! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...