Jump to content

Hvilke tanker har der om verdifall/salgbarhet på eldre plastbåter?


Goodspeed

Recommended Posts

Slik jeg forstår det er Finnsailer 29 og opp til og med 36 spissgattere og de som er større er plattgattere. Mye mulig dette ikke stemmer, men av de jeg har sett på har det vært slik. Jeg synes spissgattere gjør det bedre i motsjø da de ikke blir sugd like mye tilbake av bølgene som plattgattere. Men de større er fine de óg. Hadde det vært en til slags og jeg hadde hatt pengene så hadde jeg nok handlet.

 

Spissgattere har sikkert ulemper de også. Jeg har plattgatter nå.

Redigert av Midtpinne (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Huff, jeg hadde det ikke bra. Jeg har det fortsatt ikke bra. Surfer, og finner en og annen til salgs, gjerne i Scotland eller en annen plass jeg ikke har anledning å hente den i fra. Huff, den Finnseileren er fortsatt en kjime til konflikt her. Trenger jeg en tåre er det bare å tenke på den så blir jeg våt i øyekroken.

 

Det var nok den jeg tenkte på tror jeg. men det var to Finnseiler 35 som gikk rimelig priset det året.

I fjor var det en som var skikkelig shinet og restaurert i Stavanger som jeg tror kan ha gått for ca 250000 eller noe sånt. Bra kjøp det også.

Men kikket du på den britisk bygde Fisher som lå i ditt område i fjor? Den gikk vel for bare litt over 200 000 den også tror jeg. Her sørpå er det en som forlanger over 400 000 i mitt nærområde for omtrent samme båten, og spesielt fin er den heller ikke. Det får han nok aldri.

 

Det blir uansett spennende til våren. Da kommer det nok mange godt bevarte hemmeligheter fra i fjor på markedet igjen. Så blir det igjen "veddemål" på om prisene skal opp i løpet av sommeren, eller ned. Vi må bare se hvem som blunker først, selger eller kjøper.

 

Jeg sliter litt med tankene på den Mambaen jeg lot gå fra meg som jeg nevnte. Men det er så mange båter for den som lengter etter havet, at det er ingen grunn til å gi kona skyldfølelse for at hun bestemte seg for sent, ikke sant?

;-)

 

-Og en ting til - den Finnseiler 29 som nevnes ovenfor, kan det være den jeg ringte på i sin tid, tro? Eieren hadde seilt ned Donau og ut i Svartehavet og skulle kvitte seg med båten i stedet for å seile den hjem igjen. Lite kjøpere i Hellas og rundt der for tiden vil jeg tro, og slike ting blir vanskelig å selge der de neste årene også, vil jeg tro... .

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...