Jump to content

Diesel Priser / Priser gjestehavner


SRA

Recommended Posts

Har et lite innspill til adm.

Hva med å lage en oversikt noe lignende Havneforum der vi kan legge inn Diesel/bensin priser og et annet som vi kan legge inn priser på de forskjellige havnene. Prisene varierer ganske voldsomt.

eksempel: I fjor: Kristiansand sentrum ca 5.50, øyen som jeg desverre ikke husker navnet på utenfor i fjorden - godt under 5 kroner.

 

I Rogaland er det så vidt jeg vet definitivt billigst på Reilstad , var og fylte i helgen og da unskyldte han seg med dyr diesel (krigsdiesel kalte han den) da lå den på 4,39 men satset på at ved neste bunkring så kunne han selge den for under 4 kr.

 

Men håper adm. kan lage et opsett som blir ryddigt, for et langt innlegg etter hverandre med hele landet hulter til bulter blir ikke greit å bruke som oppslagsverk for å finne rimeligste plass.

Link to post
Share on other sites

Det finnes (fantes?) en slik side, men jeg er ikke kar om å finne den nå. Dette var et opplegg hvor en kunne sende inn priser for ulike marinaer og så ble det publisert på siden. Noen som har adressen?

Det kunne vært interessant og visst adressen på denne siden. Håper noen kommer på adressen og poster den her. :sailing:
Link to post
Share on other sites

Jeg vil fortsatt tro at det billigste er å gå flere sammen i båthavnen og be om ett tilbud fra en lokal leverandør direkte levert fra tankbil.

OK! Fair enough! Men nå har jeg to ganger (riktignok med flere års mellomrom) begått den dumheten å handle diesel i Grimstad under ferien. I fjor ga jeg kr. 7,50 pr. liter der!

 

Ser ar www.dinside.no har løpende oversikt for hva diesel nå selges for på bensinstasjoner. De har således opplegget klart rent prinsippielt også for *båtdiesel*!

Link to post
Share on other sites

Jeg bunkret på Vassøy v/ Stavanger sist uke. Pumpeprisen var 4,30 og i tillegg gir han litt ekstra avslag for større kvanta. Han fortalte også at prisen nå var på vei ned   -   og at jeg derfor kunne vente med å fylle tankene helt opp .....

 

Alltid smil og velvilje, med topp service   -   anbefales på det sterkeste!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke avgiftfri diesel de har oversikt over?

Nei, det gjelder diesel til biler. Det slo meg at www.dinside.no antagelig kan lage en oversikt også for båt-diesel med noen enkle grep, siden de allerede har system for biler. Men dette forutsetter jo kontinuerlig oppdatering. Tror det hadde fungert bedre med et slikt opplegg her på baatplassen.no. Men nå har sikkert våre ildsjeler på programmeringsiden mer enn nok å gjøre... :wink:
Link to post
Share on other sites

...Men nå har sikkert våre ildsjeler på programmeringsiden mer enn nok å gjøre.

Er nok ikke så feil det. Det er en del spennende på gang i kulissene... :wink: Forslaget til SRA har vært diskutert blant admin'sene, men vi er litt usikre på om en slik oversikt vil bli levende og oppdatert etter hvert. En del vil garantert stå på her også, men vil mange nok huske på listen og hjelpe til med innhenting av priser og legge inn dette etter hvert? For at listen skal ha verdi bør den inneholde en del marinaer og samtidig må disse da oppdateres etter hvert.
Link to post
Share on other sites

Hei,

I en kommentar til lave dieselpriser på http://www.abrom.com/baatpris/ ...sier Morten Berner, eieren av Kongen Marina i Frognerkilen Oslo, noe om "gassolje" for å forklare at noen kan selge så billig.

 

Hva er "gassolje" ?? Er dette et mindreverdig produkt for større, kommersielle båter? bare lurte på, jeg.  :wink:

Walter

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

 Forslaget til SRA har vært diskutert blant admin'sene, men vi er litt usikre på om en slik oversikt vil bli levende og oppdatert etter hvert. En del vil garantert stå på her også, men vil mange nok huske på listen og hjelpe til med innhenting av priser og legge inn dette etter hvert? For at listen skal ha verdi bør den inneholde en del marinaer og samtidig må disse da oppdateres etter hvert.

....OK, - hva med å lage en tråd på "Diesel - prisoversikt" og lime den for en stund? Dermed får man se hvor flittig den holdes ajour. Interessen kan avgjøre hvordan dette bør gripes an videre.

 

For min del er jeg innom en 3 - 4 steder og fyller diesel om sommeren, - disse kan jeg oppdatere.

 

Det er ikke det at "litt fra eller til" på dieselprisen betyr så mye (seilbåt), men hvorfor i all verden betale rundt kr. 2,- pr. liter mer enn gjengs markedspris fordi man ikke vet bedre? Ser jo enkelte i *strykejernsklassen* gladelig vekk tanker en 4 - 500 liter av gangen. For dem må vel en 1000-lapp spart være en 1000-lapp tjent? *Strykejernskipperne* burde være spesielt interessert i å vedlikeholde en prisoversikt! :wink:

Link to post
Share on other sites

...hva med å lage en tråd på "Diesel - prisoversikt" og lime den for en stund? Dermed får man se hvor flittig den holdes ajour. Interessen kan avgjøre hvordan dette bør gripes an videre.

Nettopp det samme forslaget har jeg lagt fram for admin'sene også. Avventer svar i skrivende stund. Hva er det de sier - Ingen hjerner - samme tanke - eller noe slik... :wink:
Link to post
Share on other sites

Hva er det de sier - Ingen hjerner - samme tanke - eller noe slik... :wink:

Eller: Der alle tenker likt, tenker ingen særlig mye :wink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nettopp det samme forslaget har jeg lagt fram for admin'sene også. Avventer svar i skrivende stund. Hva er det de sier - Ingen hjerner - samme tanke - eller noe slik... :wink:

 

Jeg vet ikke helt hvilket ordspråk du har i tankene Batdilla, men det kan jo være:

 

"Hvor alle tenker likt  -  tenker ingen meget"

 

"De Gud ikke gav hjerne  -  gav han vinkler og stjerne"

 

"No brain, no headache"

 

Uansett; om det var ett av disse så må det jo være absolutt feil.  Dette forumet kjennetegnes så vidt jeg kan se av ganske mange som tenker meget, og kommer med stadig nye innspill, ideer, spørsmål og svar.

 

Det er nettopp derfor det er så moro å være med på www.baatplassen.no

 

Lykke til videre!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

. .  men hvorfor i all verden betale rundt kr. 2,- pr. liter mer enn gjengs markedspris fordi man ikke vet bedre? Ser jo enkelte i *strykejernsklassen* gladelig vekk tanker en 4 - 500 liter av gangen. For dem må vel en 1000-lapp spart være en 1000-lapp tjent?

Hei.

Riktignok tanker jeg ikke 4-500 liter av gangen, men det er vel det jeg bruker på en sesong fordelt på to tankinger. På Kambo Marina der det er mest praktisk for meg å tanke, kostet dieselen kr. 5,98 pr. l. sist år. Så 1000 kroner spart kunne fort blitt til 11 flasker "Kimberly Cabernet Sauvignon 2002" rødvin!  :wink:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke helt hvilket ordspråk du har i tankene Batdilla...

For å oppklare den - er det ikke et uttrykk som heter "2 hjerner - samme tanke" da? Jeg liker ihvertfall å tro det når jeg bruker min versjon "Ingen hjerner - samme tanke" de gangene Batdillerinnen og jeg kommer på noe lurt akkurat samtidig. :wink:
Link to post
Share on other sites

For å oppklare den - er det ikke et uttrykk som heter "2 hjerner - samme tanke" da? Jeg liker ihvertfall å tro det når jeg bruker min versjon "Ingen hjerner - samme tanke" de gangene Batdillerinnen og jeg kommer på noe lurt akkurat samtidig. :wink:

 

Jo, da er jeg med!

 

Det er et gammelt og velbrukt uttrykk som angivelig fikk sin revisjon i Bergen under krigen.

 

Med knapphet på det meste måtte alt utnyttes maksimalt, og for å øke kapasitetene i bussen la man planker over midtgangen for å skape ekstra seter.

 

Da var det en tjuagutt og en prest som gikk inn på bussen og satte seg mer eller mindre samtidig på samme planken.

 

Presten "utbrøt" forsiktig: "Åh, ser man det  -  to sjeler og en tanke...."

 

Hvorpå tjuagutten rappkjeftet repliserte: "Nei, to rauer  -  og en planke!"

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei. Riktignok tanker jeg ikke 4-500 liter av gangen, men det er vel det jeg bruker på en sesong fordelt på to tankinger.

Tanket ved butikken i Hankøsundet (shell) på lørdag, mener jeg ga ca. kr. 5,50 - pr. liter. Om du tanker i "bukta" midt mellom Papperhavn og Fredagshølet, så har de i fjor solgt for godt under kr. 5 - pr. liter.
Link to post
Share on other sites

Hei igjen

 

Ringte nettopp Kambo Marina i Mossesundet (der jeg vanligvis tanker), og prisen er den somme som sist år, kr 5,98

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...