BaylinerKenneth Startet 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2015 Hei, kan man få ut 300hk+ av en Volvo Penta AQ200D V8 motor med bare å bytte innsug og forgasser? (Motoren er en V8 5.0L) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 (redigert) Og kamaksel Du fikk jo noen tips for 2 år siden også https://baatplassen.no/i/topic/97110-volvo-penta-aq200d-mer-hestekrefter/ Fant en tøff video også Redigert 1.Februar.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
step Svart 1.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2015 (redigert) Skrudde sammen en 350 (5,7L) brukte kam fra AQ 290/311. Innsug samme som brukes på AQ 290 bare i Aluminium. En forgasser fra Holley(marine) og topper med større kanaler for mere luft inn og gass ut. Bremset 305 HK i benk. Redigert 1.Februar.2015 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
BaylinerKenneth Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Men med kun bytte av innsug og forgasser? hva kan du da oppnå i hk? Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Videoen du fant teerex er forresten en video av min V8 motor Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 De nyeste 305 marinemotorene selges som 260 hester, men det blir nok en dyr ombygging. Bilmotorene som ble levert med TPI (tuned port injection) på 80-tallet hadde 215 hk og 295 ft-lb torque. Disse hadde aluminiumstopper og noe høyere kompresjon. Det ble laget et såkalt hot-cam kit til disse som gir .525" løft med 1,6:1 vippearmer og durasjon på 218/228@ .050" og gir kanskje 30-40hk økning. Skal du 300 hk bør du begynne med en 350 og velge riktige topper. Engine quest har billige bra topper som burde gjøre susen. Eksosanlegg og riktig innsug er noe av det viktigste for å få en bra motor. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Her er motoren for deg. Den nye 4,5 V6 250 er raskere enn Mercruisers egen 5,0 V8 men billigere i forbruk. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.