Jump to content

Snekketråden (Skilsö 23 osv)


Mjösseiler

Recommended Posts

Skilsø 23 og Nidelv 24 er veldig like i skroget, både baug og hekk. Noen som vet om det er det "samme" skroget?

Det kunne jeg ha tenkt meg å visst også, men skrogene er jo ikke like utseende messig. Men kanskje det er samme typen skrog..

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Link to post
Share on other sites

Jeg skal legge opp det elektriske på både båt og motor nytt, Bukh dv36, er det greit å bruke opp igjen samme kvadrat på kabler etc? Kunne tenkt meg å få ryddet opp i alt det elektriske ombord. Noen som har tips ang krympestrømper koblingssbokser etc?

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Link to post
Share on other sites

Gøy at du er her også Pequod:) lærer masse av deg og alle andre "mentorer"her inne!!

Takk for det, hyggelig sagt! Vet ikke helt om det er så mye jeg har å lære bort ennå, er jo nybegynner selv. Men jeg har jo plukket opp noe i løpet av mine 16 måneder som båteier... Det har ennå ikke gått mer enn 14 dager mellom hver tur siden 5. oktober 2013...så noe har jeg vel plukket opp... :smiley:

 

Til helgen, kanskje før, starter jeg med oppussingen av snekka, så da blir det liv i oppussingstråden min også...

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bra med bilder!! Det går mot sommer! Jeg og en kollega som har samme båt venter på ORIGINALE deler til skilsøene våre! Har fått tak i badeplattform, kalesje, cabintrapp, rekker og litt annet. Det originale er det beste :)

Redigert av Mjösseiler (see edit history)

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Link to post
Share on other sites

Da vi flyttet fra Bergen til der vi nå bor, som er et båtparadis, hadde vi ikke båt, og det tok faktisk noen år før vi skaffet oss det. I og med at vi bor tett på godbitene, regnet vi med at vi skulle klare oss med en 14fot Askeladden med liten påhenger.

Etter et par år ble det 15fot Askeladden og litt større påhenger.

Så etter enda noen år ble det skikkelig turbåt(Wiking 26fot) med to cabiner, 180hk og 20knop. Da den båten nesten ble ubåt var det på tide evaluere behovene. Var vi grepet av "fot-syken", måtte vi ha flere cabiner, alle de hestene og den farten? Svaret ble nei.

 

Da denne Classicen dukket opp, var vi igrunnen solgt.

bilde

 

Og det som virkelig ble avgjørende var det som skjulte seg i kjelleren. 52 velstelte araberhingster som drar oss avgårde i 7knops fart, og det holder faktisk mer enn nok.

bilde

Link to post
Share on other sites

Begynte så smått med litt sliping og pussing i går, og skal fortsette i dag. Håper på en sjanse til en tur utpå også, mens til helgen blir det nok kun sliping og pussing!

 

Har "vekket opp" oppussingstråden min: https://baatplassen.no/i/topic/106333-oppussing-av-bergtatt-prosjekttraaden/

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Svart (redigert)

Hei igjen. lenge siden det har vært noe aktivitet her nå. Har hatt mer enn nok å gjøre med båten og baatplassen har gått litt i glemmeboka.

Jeg har fått slipt og lakkert det meste av treverk ute i båten, og jeg har fått nye gulvplater som skal skjæres enten i dag eller i morgen, nye puter er på vei, motor og gir har fått ny olje, impeller, sink, olje og dieselfilter og litt ny lakk. Jeg har lagt opp ett nytt bryterpanel og noe nye led lister/lys. Har ikke bilder av dette enda men det kommer. Har rubbet og polert hele båten. Brukte chlas ohlson sine nye produkter fra autosol, det er å anbefale!
Legger med noen bilder så kan dere se litt.

 

Hvordan treverk var i båten..

bilde

bilde

 

Hvordan noe av det blir..

bilde

bilde

bilde

bilde

Denne lakken er å anbefale på gammelt treverk, jeg ble veldig fornøyd.

bilde

 

Noen bilder av motor.

bilde

bilde

bilde

 

Litt diverse bilder

Fra puteskjæring

bilde

 

MB Penny har handlet flagg for sesongen, skulle hatt et som var litt større!

bilde

 

1979 mod, Torstein sin.

bilde

 

Hengerprod.

bilde

bilde

bilde

bilde

 

Satser på sjøsetting til helga!

Redigert av Mjösseiler (see edit history)

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Link to post
Share on other sites

I helga har det vært konstant båtbåtbåt. Har drevet med ny dørk i hele helga, det er utrolig mye jobb. Men nå er det ny dørk i helge skuta! Veldig fornøyd med resultatet. Kommer bilder i morgen!

Skilsö 23 og bukh dv36. 
Mjøsa  :cheers: 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...