Luffe82 Startet 5.Februar.2015 Del på Facebook Startet 5.Februar.2015 Er det noen som har greie på om det er mulig å få tak i en flat skjøteledning. Vanlig Runde bygger for mye. Men hadde det funnets en flat variant, hadde det vert midt i blinken. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Har aldri sett flate skjøteledninger, men det finnes jo flatkabel som det går an å lage sin egen skjøteledning av. Jeg har en slik som startkabel som jeg har mekket selv av en kassert flatkabel Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Big Horn Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Tror nok ikke du får tak i en flat skjøteledning. Flatkabler har en lei tendens til å "skru" seg og da blir det ikke særlig praktisk å ha den på rull...... Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Vanlig installasjonskabel er jo flat / oval. Sitér dette innlegget Link to post
TasleT Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Tror ikke det finnes slik skjøteledning med 2,5 mm2 ledere + jord. PL (lampettledning) er vel det nærmeste, men det er toleder og 0,75 mm2 så vidt jeg husker. Kanskje Miltronic og andre spesialgrossister kanskje har noe (til en ublu pris). Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Dinamo Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Vanlig installasjonskabel er jo flat / oval. Ja, det stemmer at der er flat installasjonskabel, men kun som 2-leder, og kun med eintråda ledere. Den har ogso ei aluminiumskappe, so kabelen er so stiv at bruk som skjøteledning er, etter mi meining, ikkje til å tenkja på. Eit alternativ som eg på det sterkaste vil advara mot, er den kabelen som biltema har, 2 x 1,5 eller 2x 2,5, som ligner veldig på lampettledning. Denne har godkjenningsklasse inntil 60 volt. Forresten, skjøteledning skal vel vera MED jordleder? Då fins der ingen som er flat, so vidt eg veit. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 (redigert) http://www.egilverne.no/egilverne/default.asp?page=vare&ProdusentID=KAB_2X2%2E5Q1# http://www.egilverne.no/egilverne/default.asp?page=vare&ProdusentID=KAB_2X1%2E5Q1DFHS Men disse er autokabler, kun 100 V. Redigert 5.Februar.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
alidal Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 (redigert) Her: http://www.fscables.com/Power/Rubber++Crane+Cables/Flat+PVC+Cable/list.htm Dette er kabel for kraner. Sikkert å få tak i lignende i Norge også... Redigert 5.Februar.2015 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Men disse er autokabler, kun 100 V. Autokabler har så vidt eg har forstått godkjenning til 60 volt Her: http://www.fscables.... Cable/list.htm Dette er kabel for kraner. Sikkert å få tak i lignende i Norge også... Dette er ein flatkabel med litt størrelse, ja. Når eg ser dn her, so visste eg egentlig om den. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Forresten, skjøteledning skal vel vera MED jordleder? Då fins der ingen som er flat, so vidt eg veit. Jo, det finns nok. Flatkabelen jeg omtalte lenger opp som jeg har laget startkabel av er opprinnelig en kabel med tre ledere + jord. Det er av typen som blir brukt på kraner til å henge opp i løkker på løpevogner. Kan godt gå ut i garasjen og ta et bilde av den kabelen. Forsøkte å Google, men fant ingen tilsvarende i farta. Hvem som har levert den vet jeg ikke, men det kan jeg finne ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Dinamo Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Komodo, du har rett, og den kabelen har alidal lagt inn lenke til i posting nr 8 Magne Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 5.Februar.2015 Del på Facebook Svart 5.Februar.2015 Ja, ser det nå. Ser de har med 4x1,5 og 4x2,5. Noe med tre ledere i hadde de ikke i lista. Den jeg brukte til startkabler er 4x16, koblet sammen to og to så det ble 32mm2 i hver leder. Tror imidlertid den er i gummi, ikke pvc. Den er sinnsykt tung, tror det er like mye vekt i gummien som i kobberet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.