Jump to content

Forlengelse / Teak på plattform Inter 9000

Inter 9000

Recommended Posts

Den rørramma kjøpte jeg på Inter Trading AS.

Det er meninga å legge i en støpt plate å lime med hvit sika.

Syntes dette ser litt "enkelt" ut. Derfor valgte jeg å løfte rørrammen så den kom i plan med toppen av plattform.

Og da legge heldekkende plate for å skjule alle gamle huller og div.

Vil på ingen måte gjør narr av Inter med denne løsning. Men når enn ikke betaler noen for teak arbeid, kan det jo svare seg.

BILDER FRA INTER FINN ANNONSE.

bilde

Mvh Richard

Gleder meg til våren.....

kjempefint.

Det som er viktig når du skal lime plata fast er at du får en helt vanntett sammenhenge limfuge nær ytterkant rundt hele badeplattformen.

Dette høres sikkert ut som en selvfølge ,men er ikke så lett som det høres ut.

Hvis ikke du får dette til blir du straffet med surklelyder i evig fremtid når du trør på den.

Mine tips er: Bruk en lim som har lang skinn tid.

: bruk tannsparkel som du drar jevne lag med.

: Dra tannsparkel langs med kanten de ytterste fire fem cm. Da lager du deg tre-fire slike barrierer mot vanninntrengning.

: Ha mange vekter klare som du legger i fra sentum og skviser ut luft mot kantene.(200kg er fint, eller 300kg.

: Vær obs på at plata kan flyte når du legger på vekter.(pass på 2 timer minst.)

: Barrierene blir brutt når luft presses ut fra tannsparkelrillene under plata.

Disse små hullene i limingen er av høyeste interesse for deg å få tett etter herding.

Taunus. Takk for innspill. Jeg har ikke tenkt å lime. Men et veldig itvil. Lurte på å legge gummi lister på lengde retning. (Vindus list fra biltema)

Så skru den fast på 6 -8 punkter.

Akkurat for den grunn at jeg tror ikke jeg vil få det tett. Eller lime noen få punkter i forbindelse med skruene. Hva tenkte du om dette.?

Mvh Richard

Gleder meg til våren.....

Da tror jeg du vil få knirke lyder eller ting som tyder på at det ikke er en homogen masse. Jeg ville limt. Men på den andre side. Det er bare det jeg har lært. Det var slik vi gjorde det på en båtfabrikk jeg jobbet. Der hadde vi paller fulle av rektangulære jernlodd med pålimt teppe slik at ikke det skulle bli rustmerker eller hakk fra limeprosessen.

Er du nervøs inviterer du en kompis med på vaskejobben. Etter 1,5 time må du være ferdig. Da er limet blitt for tørt til å gjøre noe mer..

Det er alltid noe, og å beskrive hele prosessen på 20 linjer er litt high speed. Jeg er mer en petimeter enn en som bare gir full gass.

Men hvis du avslutter limet ditt 10-15 mm fra kanten har limet dette å vokse på . Så etter en halv time kan du begynne å fjerne overflødig masse. Er du kjip på limet vil det ikke være så mye, men hvis det er din første gang er du sikkert redd for å være for kjiip med limet og du vil trenge en kompis til å hjelpe deg.

Og du må ha en bøtte med wipes å vaske med.

Du må også slipe før du limer . Begge sider. Altså båten og underlaget av ren glassfiber/ polyester.

Når dette er herdet, lager man en fin sammenhengene fuge rundt hele teak plata...

jippi.....................

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...