Jump to content

Kjøpe seilbåt med bulker fra krybbe?

apokope2

Recommended Posts

Skal høre om brodern tok noen brukbare bilder.

Flere kjøpere ja, kan sjekke båten på blocket.

Fyren blir visst ringt ned av halve båtsverige :)

Ligger til 38 000, god pris, men risikabelt.

Hørte med båtinspeksjonsmann eller hva det kalles i Sverige.. Skulle ha 5000, mot 500 i Norge... Det ble litt mye for en så gammel båt syntes vi..

Dyrt å utbrede slike bulker? Eller kan det gjøres selv?

Vet ikke om dette er verdt risken...

Hva stemmer dere for?

Kan du ikke flytte støtten litt og se om bulken går ut? Bobler som skyldes plastpest lukter eddik når du stikker hull på dem.

Bulker som ikke retter seg ut igjen når presset fjernes høres ut som delaminering, i verste fall er det sandwich hvor kjernematerialet er knust.

Bank på området med hammer e.l. Du skal ha en hard lyd om laminatet er OK. Uansett høres bulker ikke bra ut. Ikke kjøp deg problemer!

Redigert av Lazyjack (see edit history)

Hørte med båtinspeksjonsmann eller hva det kalles i Sverige.. Skulle ha 5000, mot 500 i Norge...

500 kroner for en inspeksjon? Er det virkelig noen som jobber så billig? Hørtes lite tillitvekkende ut.

Skaden høres ellers litt skummel ut, og kan fort koste noen kroner å utbedre...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg kjøpte en båt med "bulk" eller deformering etter en av støttene. Da jeg slipte ned til gelcoat (og litt til) utvendig kunne jeg ikke se noen skade. Innvendig ser laminatet helt fint ut. Jeg har enkeltlaminat. Lyden ved banking på området er lik resten av skroget. Så det trenger ikke være noe problem. Men det må selvsagt undersøkes før kontrakt skrives.

Hei, alle..

Er i Sverige for å se på en shipman.

Har 1-2cm bulker der støttene har stått. 20/25 stort område. Bobler i gelcoat på dette området.

Siden bulkene er der også etter at støttene er fjernet, vil de nok ikke rette seg ut når båten sjøsettes heller.

Det er forøvrig ikke unormalt at skroget flekser litt der båten hviler på støttene (selv om hovedvekten skal hvile på kjølen).

Hei, takk for alle svar... ble litt stress i helgen...

Endte med å stå over denne gang.

Formannen i Shipman dk ba oss også styre unna.

Bulkene var der støttene sto orginalt, før de ble flyttet.

Vi fortsetter dermed jakten på ny båt.

Noen som har andre forslag en vega og shipman til 265 bred plass?

Ønsker en med mer komfort og havegenskaper enn hbåt/knarr/if..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...