Jump to content

"Besøk" i båten


Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Jeg fikk får noen år siden laget noen ovale klistremerker(ca 15x10cm) med teksten:

 

VI HAR

ALARM

SOM VIRKER.

 

Jeg håper det er nok til å holde kjeltringer vekke. Akkurat der båten ligger er det nok ingen som vil utløse en alarm i nattens mulm og mørke.

Jeg er redd de som besøker båten din nattestid ikke kan norsk dessverre[emoji36]
Link to post
Share on other sites

Gardintrappa min lå også "feil".

Når det var besøk der jeg har båten hadde "besøkerene" brukt flere gardintrapper som lå lett tilgjengelig ved de respektive båtene.

Selv låser jeg min til en av støttene i en possisjon som gjør den umulig å få satt opp. Håpet er det blir valgt en annen båt med stige. Men det hjelper ikke så mye hvis det er flust med stiger rundt.

Mange båter er ganske vanskelige å komme opp i uten hjelpemidler.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Båten min er ikke helt enkel, selv med gardintrapp må man klatre opp badestigen den siste meterne eller så.

 

Har vurdert å få en lås på den etter at den ble "lånt" sist vinter av en annen båt som lå ganske langt vekk fra min. Men den lå ved siden av den andre båten som om ingenting skulle ha skjedd. Men som vanlig så ordner ting seg og jeg tenker ikke mer på det.

 

Pleier å vikle kjettinger fra stativet rundt stigen etter mitt eget mønster så jeg ser med en gang hvis noen har lånt stigen, som forsåvidt er greit men ikke for å bryte seg inn i min båt, eller andre sine. Så egentlig burde vel alle låse stigene sine, men da vet jeg veldig godt hvem som glemmer nøkkelen til stigen, må stable paller og herje på for å komme opp i båten.

 

Så lenge det går uten tiltak så lar jeg være. Den dagen stigen blir stjålet så er det slutt, da tar jeg den med hjem i bilen. Enklere å huske stigen enn nøkkel til låsen til stigen :-))

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Det tenkte jeg ikke på. Får sveipe innom BT på neste tur til båten.

 

Alarmer osv tror jeg strengt tatt ikke burde være nødvendig i min båt. Selvsagt ikke mulig for de som vil inn å vite at den er tom for alt men det ligger jo en haug med båter som er både nye og pene, og enklere å komme ombord i enn min gamle sliter. Heldigvis enkel å ta seg inn i om noen først vil så skadepotensialet er ikke avskrekkende, om de ikke er helt ville av seg da...

 

Hadde besøk i snekka en sommer. Der var det jo bare å åpne glidelåsen i kalesjen og gå inn så det lå på en måte i kortene at en ikke kunne ha noe av særlig verdi i båten. Det faste lageret med akkevitt og pils lå så vondt til at selv jeg måtte motivere meg for å hente ut noe :-)), så det fant de ikke. Men uggen følelse når "noen" har gjort "noe" i ens egen båt. Tannbørstene ble byttet for å si det sånn ;-) (Om noen har hørt den vandrehistorien).

Link to post
Share on other sites

Hengelås med kode, vet du ... det er genialt, bare tull med fysiske nøkler.

 

Jepp. En billig sykkellås av "spiraltypen" med kode er tingen. Det er nok til at ingen tar med seg stigen bare fordi de kan gjøre det. De som absolutt vil ha den får den med seg uansett, men da må de ihvertfall bruke verktøy.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...