engestol Startet 1.Mars.2015 Del på Facebook Startet 1.Mars.2015 Da har jeg fått kjøpt min første "ordentlige" båt ;) Kjøpte en Nidelv 24 av en kamerat som hadde mistet hele lysten på mere båtpussing. Gardinene og putene er trekt om for 1-2 år siden, så innvendig ser det nokså greit ut. Det jeg ønsker å gjøre er å legge ny dørk og har også lyst å lage u-salong bak. Har bare rett sofa nå.... Tenker jeg også skal pusse ned resten av treverk utvendig for beis og lakk så alt blir likt og fint :) Vi skulle kjøre båten på en traktorhenger, den skulle fraktes ca 1 mil. Kom 800m så knakk ene hjulet av hengeren, og båten ble stående i veikanten. Fikk ordnet kanbil, så nå er den trygt hjemme i hagen :) Nå har jeg påbegynt full overhaling av motoren, VP MD17C Trenger tips til hvor jeg får kjøpt billig "skipsgulv" med hvite nater. Prøver å holde alt nokså billig, da budsjettet ikke er så altfor høyt :) Fint om noen har maler eller tips til hvordan jeg kan lage u-salong bak, og evnt sånn ei rekke rundt akter. Takk for hjelp på forhånd :) Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Skjekk tråden min! Holder på å pusse opp min Nidelv 24. Til dørk ville jeg brukt 20mm kryssfiner (forskalingsplater) Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Jeg brukte gulvbelegg med skipsplank-mønster i min forrige båt. Kjøpte belegg som var beregnet på våtrom. Fungerte meget bra. Såg bra ut og det var enkelte å holde rent. Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Ser du også har malt baki båten, tenkte jeg også skulle male under i motorrom. Hva maling brukte du? :) Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Brukte to komp fra Biltema. Funka kjempebra! Trenger ikke bruke mye penger på rulle og brett. Kjøp sett på Biltema. Tror det tilsammen kommer på ca. 280kr Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Er jo alltid et mål å holde det så billig som mulig :) Noen som har no formening om hvor mye Nidelv 24 er verdt. Den jeg kjøpt var jo i nogenlunde grei stand, uten motoren som står fast, så har begynt på overhaling. KennethStrand; har du bilder av dørken, evnt link til det du kjøpte? :) Sitér dette innlegget Link to post
KennethStrand Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Jeg har dessverre ikke noen bilder. Jeg gikk bare til en lokal butikk som leverer en del til et skipsverft. Tror de fleste som selger belegg har i hvert fall muligheten til å skaffe slikt belegg. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Kan du legge ut bilder sv båten din? MANGE BILDER! Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Jeg tenkte på båten til engelstol Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Jeg kan ta noen bilder i morgen, tror jeg skal ut litt i båten fra morgenen av :) Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Fant ett fra dagen jeg nesten fikk hentet den :p Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Ny Kalesje hadde nok gjort seg. Jeg har bestilt fra et firma i Sandefjord det kom på 16000. Hadd også får en flott finish om du la ny toppcoat Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Kalesje skal jeg bestille ja, men utvendig blir det bare ei grundig rubbing og polering. Var ikke 16 000,- drøyt for ny kalesje? Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Det kan jeg fortelle at er en kjempegod pris. Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Kjøpte ny kalesje til min far sin båt, Hasla 26, da betalte jeg rundt 8000,-. Det var fra Hansen protection i Søgne. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Prisen fra Hansen protection på min Nidelv 24 kom nesten 180001 Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 18000 selvfølgerlig. Dette er inkludert stenger. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Har du malnummeret på den kalesja du har nå? Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Malnr 710902 Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Send det til Hansen protection og du vil få en pris. Tar ca en dag å få svar Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Har sendt forespørsel :) Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Fikk tilbud på kalesje til Scand 25 på ca 12 000,- da er det tilegg for endringer men ikke avskrekkenede det heller....Alf Hansen.... Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 2.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Fikk tilbud fra Hansen protection på 13 000,- pluss 750,- for stenger om det trengtes :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Mars.2015 Del på Facebook Svart 2.Mars.2015 Ikke ille pris det. Angående U-sofa ville jeg ha tenkt meg nøye om før jeg lagde, du ender egentlig opp med omtrent like mange sitteplasser men mye mindre benplass. Samt at det kan bli trangt om du ønsker å fiske f.eks. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.