PBKK Startet 1.Mars.2015 Del på Facebook Startet 1.Mars.2015 Hei lurte på om noen har erfaringer med disse, spesielt mht. holdbarhet på pontongen. Er laget av valmex. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Etter hva jeg har lest meg fram til så er dette meget gode båter. Er vel produsert i Sør-Afrika? Der har de jo tøffe sjøforhold. Tror disse tåler en støyt og skal være gode offshore båter. At de ser skikkelig tøffe ut gjør jo heller ikke noe;-) Sitér dette innlegget Link to post
PBKK Svart 5.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2015 Ikke noe i veien med utseendet. Men det er hypalon - neoprengummi som anbefales for best slitestyrke og varighet. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 5.Mars.2015 Del på Facebook Svart 5.Mars.2015 Er ikke Valmex en slags hypalon-type? Tror ikke det er som pvc. Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 5.Mars.2015 Del på Facebook Svart 5.Mars.2015 (redigert) Valmex är pvc. Gjorda i tyskland. Annars är det ORCA hypalon. Och det är bäl främst att hypalon är mer tålig mot UV strålning. Redigert 5.Mars.2015 av Scand29bal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 (redigert) Hypalon er vel ca dobbelt så dyre som PVC, så da er jo spørsmålet om de holder mer enn dobbelt så lenge... Hvis man tenker kost/nytte. Selv har jeg en Ballistic 550 med PVC-pontonger. Er fra 2008, men virker "nye" fremdeles. Så de holder nok greit noen år til.... Har ikke Falcon svarte pontonger? Svart er jo den "fargen" som normalt gir lengst holdbarhet hører jeg dem si, men samtidig må det jo være en mare å sitte på i solsteken. Ihvert fall her på Øst og Sørlandet... Redigert 6.Mars.2015 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.