Jump to content

Transporthjelpen

Verrie

Recommended Posts

Jeg behov for å få flyttet noen møbler fra Trondheim til Gjerdrum (evt annet sted i Akershus/Oslo området) og lurer på om noen kan bistå.

Det er bare to uker siden jeg leide en skapbil og kjørte et stort lass nedover. Hadde da mye ledig plass, men det har i ettertid vist seg at vi ikke fikk med alt som skulle vært flyttet. Har kontaktet tre ulike flyttebyråer for å høre om det er restkapasitet, men har ikke fått noen akseptable tilbud. Sakene bør være flyttet innen 24 juni.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Forsøker å legge inn en forespørsel her..

Har akkurat fått tak i en "ny" motor til min lille mahogny-racer (prosjekt Glen-L Squirt)

Dette er selve "drømmemotoren", flott design, topp kvalitet og en aldeles nydelig farge.

Problemet er at den befinner seg innerst i Hardanger (Ulvik), mens jeg holder til i Sarpsborg.

Noen som skal over til østlandet, og som har mulighet til å plukke den opp og ta den med?

Enten hjem til deg selv eller en grei adresse hvor jeg henter, eller at vi møtes ett eller annet sted på ett gitt tidspunkt.

Om den havner i Sandefjord, Oslo eller Fredrikstad har mindre betydning.

Dette er ikke noe stress, jeg venter gjerne i uker eller måneder om nødvendig. Motoren står trygt og godt hos selger til den blir hentet.

Vi snakker altså om en motor av denne typen, Johnson 1958 18hk (dog ikke like nylakkert ..)

5718jo2.JPG

Er den ikke fin.... :cool:

Det var først en eller annen gang på 70-tallet at alle påhengere ble like, på denne tiden var årsmodellene og fabrikantene enkle å skille fra hverandre.

Redigert av Honduras (see edit history)
  • 4 måneder senere...

Jeg har fått et transportproblem pga terminalarbeider-streiken. Kanskje litt optimistisk å ta det opp her på transporthjelpen, men om en ikke prøver, så skjer det iallefall ingenting :smiley:

Saken er at vi har kjøpt ny båt i LaRochelle i Frankrike, som vi skal ned å hente 14.juni, og jeg hadde planlagt å sende nedover endel utstyr, ca 130 kg, som nå står pakket og klart på en Europall.

Men i dag, da pallen etter planen skulle sendes, får jeg så beskjed av transportør DSV at dette kan bli vanskelig å få til, sålenge streiken varer.

Så nå er jeg i tvil: Lar jeg DSV (eller forsåvidt en hvilken som helst transportør) hente pakken nå, risikerer jeg at den havner på en terminal i streik, der jeg ikke får den ut igjen, og at den dermed ikke rekker fram til den 14. Alternativet er å vente, og håpe streiken går kjapt over, men hva om den så ikke gjør det? Å kjøpe en brukandes 5000 kroners bil og kjøre de 2000 km ned selv, og la bilen "avgå ved døden" der nede (hvis den ikke allerede har gjort det på veien ned), er jo en mulighet, men ikke særlig fristende. Spesielt ikke når flybilletten - ikke refunderbar - allerede er kjøpt...

Det er endel kritisk og dyrt utstyr på pallen, bl.a. redningsflåte, som jeg er nødt til å ha på turen opp igjen, og som jeg selvsagt ikke ønsker å måtte kjøpe en gang til i Frankrike bare pga av streiken i Norge. Noe lett utstyr kan jeg kanskje få kranglet med meg på flyet ned, men slettes ikke alt. Ryanair er litt vanskelige på slikt.

Så spørsmålet til dere BP-venner er:

Er det noen som vet om en streikesikker mulighet for å få en 130 kg's Europall til La Rochelle i Frankrike før 14.juni?

Redigert av Ra Balder (see edit history)

Edmund.Larsen, Hardanger.

Har du tatt kontakt med noen mindre transportselskaper og undersøkt om de har noen biler som går direkte til utlandet?

Det er vel først og fremst terminalene hos de større firmaene her i landet som er ramma av streiken. Mindre transportører som kjører direkteruter kan fortsatt være operative, og for din del holder det jo å få pallen levert til en hvilken som helst terminal i utlandet for videresending til Frankrike.

Jeg hadde tatt en ringerunde og prøvd å spore opp om det finnes noen som kjører direkterute til utlandet, finner du dette bør det løse seg.

Så spørsmålet til dere BP-venner er:

Er det noen som vet om en streikesikker mulighet for å få en 130 kg's Europall til La Rochelle i Frankrike før 14.juni?

Du har iallefall god tid på deg.

Søk etter transportselskaper i ditt distrikt. Mange større transportselskaper innland har kontakter / partnere som kjører utland om de ikke gjør det selv.

Er det manko på det i ditt distrikt få den levert ned på østlandet for her er det fluss av transportører som kjører utlandet

Tusen takk for alle gode tips!

Det endte opp med at jeg tok sjansen med DSV likevel, de mente de hadde funnet en noenlunde sikker løsing via Danmark. De tok pallen med seg i går em, nå er det bare å håpe at planen holder.. :sweat:

Edmund.Larsen, Hardanger.

• 2 uker senere...

Ser på å kjøpe meg en opplagshenger i Halden. Skulle gjerne hatt den oppover til Eidsvoll Verk, men den har kobling for traktor og selv om mange kaller Pajeroen vår for akkurat det, så har den ikke passende krok.. :)

Noen som har noen tips? Evt som selv passerer eller vet om noen som passerer og har plass til å ta denne med seg på en lastebil eller biltilhenger?

Betaler selvfølgelig for transporten!

Hilsen,

Frode.

Hei igjen,

Det blir nok motsatt. Opplagshengeren som jeg har funnet er en som har feste for traktor ("hempe" som tres på kroken på en traktor før man heiser kroken for å låse fast lasten).

Vi har en Mitsubishi Pajero, mange av naboene mener at med den så trenger vi ikke traktor, men den har vanlig hengerfeste da, ikke traktor-krok. :)

Jeg tror jeg skal kunne klare å hente den med en biltilhenger som er bred nok, må bare sjekke litt rundt etter det samtidig som jeg sjekker med lastebiler med kran som har ledig plass til en 8m opplagshenger.. :)

Frode.

Da er oppdraget med å hente opplagshenger løst. Av madammen og meg selv..

Det ble å leie seg en stor bilfrakt-tilhenger, som alikevel ikke var stor nok til opplagshengeren. Etter alle kunstens regler og etter læreboka om sikring av last å stable opplagshengeren oppå bilfrakt-tilhengeren for så å stroppe den fast og merke overhenget bak for å unngå at noen kjørte på det.

Deretter listet vi oss de indre veier fra Halden til Eidsvoll Verk i går kveld.. Puh.. Godt å ha den hjemme.

FrodeS

• 11 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...