Jump to content

Montere ankervinsj på min Scand Nordic. Trenger gode råd

finder

Recommended Posts

Monterte i 2008 ILAS vinsj med vertikalt kabular selv i NB`n, men det ble en innebords løsning med hull gjennom akterspeil og blytau. Den løsninga har funka helt prikkfritt. I min gamle Fjord 24 monterte jeg en horisontal kabular Anchorwinch på en horisontal brakett med kjetting innenbords. Innenbords vinsj står jo veldig skjermet, men du har vel akterkabin og dermed ikke plass innebords?

Jeg holder på å montere kasse og ankervinsj på min Scand Baltic. Kjøpte en Ilas Captain M 1000w for tau, samt en Ilas kasse. Kassen er altfor dyp, så jeg kjøpte meg en diamant kappskive på Biltema og kappet den til rett dybde. Var som å kappe i smør. Sett kassen der du vil ha den, og ta en tynn plankebit (6-7cm) og før den nedover langs akterspeilet med en tusj på enden. Da får du en strek og kappe etter. Jeg gjorde dette i flere omganger men med kortere trepinne den siste gangen. Passformen ble helt super. Ved å gjøre det i flere omganger har du mulighet for å justere underveis, samt at du etter første kutt ser om den passer.

Tetter inn mot akterspeilet med litt sikafleks etterpå.

Hans Petter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...