finder Startet 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2015 Har kjøpt en brukt Ilas Captain ankervinsj som jeg vil montere på plattformen noen som har gjort dette før? Hvilken kasse bør jeg kjøpe? Tar imot alle gode råd Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 6.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2015 Monterte i 2008 ILAS vinsj med vertikalt kabular selv i NB`n, men det ble en innebords løsning med hull gjennom akterspeil og blytau. Den løsninga har funka helt prikkfritt. I min gamle Fjord 24 monterte jeg en horisontal kabular Anchorwinch på en horisontal brakett med kjetting innenbords. Innenbords vinsj står jo veldig skjermet, men du har vel akterkabin og dermed ikke plass innebords? Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Ja, det er ikke mulig å montere annet enn i kasse på plattformen. Takker for innspill Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Siste Nordic`en jeg var borte i, stod kassa på SB side (ut for toalettet) Har selv montert en slik kasse http://www.skjaeret.no/vinsjkasse.htm på en marex 770. Fin å tilpasse skroget fordi den er passe "dyp" (mye å gå på) så den bør gå. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
peso Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 (redigert) Er det kjetting eller tau vinsj du skal montere? Hvis det er kjetting, bør du pga vekt montere den så nærme midten som mulig. Badeplattformen er kort, så du bør velge en høy kasse for å få plass til nok tau evt kjetting. Redigert 7.Mars.2015 av peso (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Tanken er å bruke tau, ikke kjetting. Sitér dette innlegget Link to post
finder Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Kassen fra Skjæret virker for dyp i forhold til dybden på plattformen på min Scand Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Ja den er nok for dyp, men den kan kappes til på dybden pluss formes etter skroget. Så bør være vin til formålet Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
finder Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 Ok, skal ta kontakt med dem. Takk for et godt tips. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 7.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2015 He he er lørdag og vinglass her (kan jeg se) Så bør være vin til formålet Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
finder Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 (redigert) Noen som har bilder av vinsjkasse montert på en Nordic? Redigert 9.Mars.2015 av finder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Jeg holder på å montere kasse og ankervinsj på min Scand Baltic. Kjøpte en Ilas Captain M 1000w for tau, samt en Ilas kasse. Kassen er altfor dyp, så jeg kjøpte meg en diamant kappskive på Biltema og kappet den til rett dybde. Var som å kappe i smør. Sett kassen der du vil ha den, og ta en tynn plankebit (6-7cm) og før den nedover langs akterspeilet med en tusj på enden. Da får du en strek og kappe etter. Jeg gjorde dette i flere omganger men med kortere trepinne den siste gangen. Passformen ble helt super. Ved å gjøre det i flere omganger har du mulighet for å justere underveis, samt at du etter første kutt ser om den passer. Tetter inn mot akterspeilet med litt sikafleks etterpå. Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
dobbaen Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Sånn ser det ut på min Nordic. Meget fornøyd med løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.