Jump to content

Montere ekspansjonstank i nidelv 24, hvor plassere?

Kronidiot

Recommended Posts

Hvordan plassen er for en akkumulatortank i din båt er vet jeg ikke, men i min Saga 27 plasserte jeg den så nært pumpen som mulig. Det var i hvert fall etter hva jeg ble fortalt skulle være korrekt. Og jeg angrer ikke, mindre jaging på trykket når en kun åpner kranen litt. Kan fint tappe et tannglass med vann uten at pumpen starter.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg hadde en slik tank, men den den hadde svært liten effekt, og den mekaniske kvaliteten var heller ikke å skryte av. Da jeg skiftet den til en annen og trykksatt tank,

sprakk den faktisk under demonteringen. Jeg tror du finner det du trenger å vite i min tråd:

Jeg trenger ny ekspansjonstank til ferskvannet, men hvilken type? (og obs, jeg skrev også feilaktig ekspansjonstank den gangen! :giggle: )

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Noen burde sende en skriftlig klage til Seatronic for feil ordbruk, :saint::giggle::lol:

(tanken på bildet under, anbefaler jeg imidlertid IKKE, se linken til min tidligere tråd ovenfor)

bilde

Redigert av Lars H. (see edit history)

Der er viktig at avstanden mellom pumpe og akkumulatortanken ikke er altfor stor. Ellers kan det oppstå uheldige dynamiske trykkvariasjoner i røret.

Ellers er jeg imponert over hvor mange innlegg en kan få til med flisespikkeri her på forumet, mens enkelte prosjekttråder nærmest blir forbigått i taushet.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Dersom en vil gjøre dette rimelig, er det mulig å lage tanken selv, og da blir det minst like bra som den billige tanken nevnt ovenfor uten innvendig "blære". Det en trenger, er en stor brusflaske og et T-ledd som på bildet under. Her har jeg funnet frem T-leddet fra den defekte tanken min og satt den løselig inn i flasketuten for å ta et bilde. Men skal dette funke, må det bli fullstendig tett i tilkoblingen.

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...