Kronidiot Startet 6.Mars.2015 Del på Facebook Startet 6.Mars.2015 Lurer på om jeg skal montere ekspansjonstank i nidelven. Noen som har gjort dette, og hvor har dere plassert den? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 For ferskvannskjøling eller annet? Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 6.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 For ferskvannskjøling eller annet? Dusj etc. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Det heter akkumulatortank :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Hvordan plassen er for en akkumulatortank i din båt er vet jeg ikke, men i min Saga 27 plasserte jeg den så nært pumpen som mulig. Det var i hvert fall etter hva jeg ble fortalt skulle være korrekt. Og jeg angrer ikke, mindre jaging på trykket når en kun åpner kranen litt. Kan fint tappe et tannglass med vann uten at pumpen starter. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
skøytelars Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 (redigert) Det heter akkumulatortank :-) Er ikke det et annet ord for akkurat det samme?? Redigert 6.Mars.2015 av skøytelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Er ikke det et annet ord for akkurat det samme?? nei. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Må dere på død og liv avspore tråden? Nå vet vi jo hva denne tanken skal ha for misjon. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boble65 Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 En avsporer jo ikke tråden med og nevne hva det egentlig heter. Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Riktig boble rett skal vere rett heilt enig i det. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Lars H. Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Men hva det heter er vel avklart for lengst? Nå har vi brukt 7 innlegg av 11, inkludert dette på navnet til enheten! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bellen Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 Det er ikkje avklart enda. Trådstarter trodde fortsatt at det var en ekspansjonstank i innlegg #7. Og siden han spurte da om det, så kan det vel ikkje kalles avsporing av tråden? Skulle han ha startet en ny tråd der han spør om forskjellen på ekspansjonstank og akkumulatortank? Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 6.Mars.2015 Del på Facebook Svart 6.Mars.2015 boble65: du skal jo ikke vite hva en ekspansjonstank er Sorry Lars..... måtte bare Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 7.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 http://www.seatronic.no/varmtvann-vvs-c-281_298/ekspansjonstank-plast-p-717 Da prøver jeg å finne en plass nærmest pumpa. Mulig denne må flyttes da det er dårlig med plass i kjølen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Jeg hadde en slik tank, men den den hadde svært liten effekt, og den mekaniske kvaliteten var heller ikke å skryte av. Da jeg skiftet den til en annen og trykksatt tank, sprakk den faktisk under demonteringen. Jeg tror du finner det du trenger å vite i min tråd: Jeg trenger ny ekspansjonstank til ferskvannet, men hvilken type? (og obs, jeg skrev også feilaktig ekspansjonstank den gangen! ) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 (redigert) (og obs, jeg skrev også feilaktig ekspansjonstank den gangen! )Hva? Og du fikk ikke noen verbal kjølhaling? Ikke en virtuell smekk på lanken? Var forumet virkelig mer opptatt av å hjelpe enn å spikke fliser på den tiden? Redigert 7.Mars.2015 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 (redigert) Noen burde sende en skriftlig klage til Seatronic for feil ordbruk, (tanken på bildet under, anbefaler jeg imidlertid IKKE, se linken til min tidligere tråd ovenfor) Redigert 7.Mars.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
NilsPils Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 (redigert) Der er viktig at avstanden mellom pumpe og akkumulatortanken ikke er altfor stor. Ellers kan det oppstå uheldige dynamiske trykkvariasjoner i røret. Ellers er jeg imponert over hvor mange innlegg en kan få til med flisespikkeri her på forumet, mens enkelte prosjekttråder nærmest blir forbigått i taushet. Redigert 7.Mars.2015 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lars H. Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Dersom en vil gjøre dette rimelig, er det mulig å lage tanken selv, og da blir det minst like bra som den billige tanken nevnt ovenfor uten innvendig "blære". Det en trenger, er en stor brusflaske og et T-ledd som på bildet under. Her har jeg funnet frem T-leddet fra den defekte tanken min og satt den løselig inn i flasketuten for å ta et bilde. Men skal dette funke, må det bli fullstendig tett i tilkoblingen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ballard Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Jeg hadde også en akkumulatortank i plast, lignende den som er avbilde her. Den begynte å lekke etter noen år, den sprakk. Måtte lage en selv i rustfritt, ca 1,2 L. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 Var inne på samme tanken, Lars H, da jeg måtte lage ny akku.tank. Men turte ikke. Vet ikke hvor høyt trykk en brusflaske tåler. Men kanskje det hadde gått. 2 bar trykk er ikke all verden. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 En ekspansjons tank brukes til å ta i mot væske som ekspanderer / utvider seg. Og en akkumulator tank brukes til å lagre trykk. Som jo er aktuelt i dette tilfellet. Kunne ikke dy meg....... Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 7.Mars.2015 Del på Facebook Svart 7.Mars.2015 (redigert) Jeg har min plassert under dørken under bena på førerplassen. Der sitter både akkumulatortank og pumpe. Har hatt det samme siden jeg kjøpte båten for 10 år siden uten feil. Vet dessverre ikke hvilket merke dette er. Kk Redigert 7.Mars.2015 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.