Jump to content

Krybbedaviter på badeplattform - Vårens prosjekt


Adriane II

Recommended Posts

Var litt skeptisk til det med låsing, men nei, det er ikke det. Båten la seg bare helt fint og stille når jeg vippet den opp - uten at jeg trengte å holde den fast. Har vel kommet fram til at det skyldes daviterens egenvekt, da den delen som henger ut over kanten ikke veier noe særlig. Det er vel i motsetning til TG, der den syrefaste armen som henger ut er rimelig tung, og også såpass lang at vi der snakker om kraft x arm-prinsippet.

Er hjul på mine og det virker veldig bra. trenger nå bare et par fester ned i plattformen så er jeg "good to go". PS: begge armene på denne løsningen veier kun 7 kg tilsammen .....

Link to post
Share on other sites

Da er Daviterne på plass, og båten sjøsatt. Ble prøving med Suzumar 310 først. Den ble for stor og tung dessverre så den ble solgt på Finn. Ny Grand S 250 passer bra. Litt kjipt at den faktisk gikk litt dårligere enn den større og 30 kg tyngre enn 310en... med samme motor. Var tyngre enn jeg trodde å få i plan m 1 voksen og et barn. Men, men, det blir vel kidsa som primært vil bruke den. Den var lett å dra opp og ga god plass rundt.

Ikke testet i fart enda da jeg må montere et par "øyer" til å feste den ned mot plattformen.

Har selv vurdert denne daviteren og kan du vennligst utdype hva du mener med at Suzumar 310 ble for tung?

Tung å dra opp på daviter?

For tung for badeplattformen?

Eller annet?

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Suzumaren ble for tung å dra opp synes jeg - den veier 65 kg, og med 9,9 2t Suzuki på ca 35 kg så ble det noe styr. Plattformen ble også litt for smal i fht denne jolla. På FT34 ligger hele plattformen på innsiden av skrogavslutningen, og plassen mellom der er faktisk bare 220 cm selv om båten er rundt 330 cm i bredden bak. Har også vinsjen liggende oppå plattformen med rulla stikkende litt ut, så alt i alt ble dette for tungvint. Båten er ikke for tung for plattformen - FT34 har mye bæring bak, så det er uten betydning for båten om jolla veier 50 kg eller 100 kg. Ble også litt dårlig plass mellom transom og jolla med den 310en.

Høyden fra plattform og ned til vann er vel ca 30 cm.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...