Jump to content

Meguiars polering

Tor Erik

Recommended Posts

Har brukt compund først 67 og så wax 56 og så en polish oppå der 45.. .. Jeg har gode erfaringer med Meguiars på bil og tenkte jeg skulle prøve dette på jolla som gutten hadde kjøpt seg. her har jeg tatt ripa over fenderlista samt fenderlista. compund og vox, mangler siste laget med High gloss.. det var en rekke striper og flekker på ripa og fenderlista som jeg rubba bort flekkvis først. Båten ser nå 5 år nyere ut enn den var

bilde

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Har benyttet one step + voks tidligere. Blir veldig blankt og skinnende, men båten ble grå igjen i august. Meguire er det beste alternativet av de vanlige produktene jeg har testet, men holder ikke helt til høsten. I år prøver jeg Aglaze. Skal vistnok holde hele sesongen med redusert arbeid over tid.

Sushi

I slutten av forrige sesong tok jeg en runde med Pure Wax for å få et beskyttende lag før vinteren, og det ut til at det har noe for seg. Litt vanskelig å bedømme men det virker som at det blir mindre jobb å ta opp glansen ved vårpussen.

Når båten er skikkelig polert om våren er det nokså fort gjort å legge voksen, tar gjerne en runde med voksen når virketrangen melder seg når jeg er på båttur til og med.

Hei

Skal teste Meguiars polering / voks på båten i år.

Men lurer på hva bruker dere først ? Er det Meguiars One step compound som gjelder først eller er det Meguiars boat cleaner wax ?

Skal bruke Meguiars flagship wax til slutt !

Her er er kar som har testet grundig og beskrevet like grundig.... :-) https://baatplassen.no/i/topic/107587-test-av-meguiars-m21-proff-serie/

Hvor fikk du tak i produktet?

Bruk vest!

Jeg er "gammeldags" så lagret av Turtle Marine Cleaner skal brukes opp. Lett og arbeide med både for hånd og med maskin og gir et godt resultat. Er også godt fornøyd tilleggsutsyret - System 2000 Pad Washer http://www.autogeek.net/system-2000-pad-washer.html.

Det kan hende at det blir utprøving av One Step på deler av båten i år. Det kan jo hende nye ting fungerer bedre :wink:

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

• 11 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...