J.O.L Startet 18.Mars.2015 Del på Facebook Startet 18.Mars.2015 Hei, har lest en del positivt om oscillerende polermaskiner typ Shurhold Polermaskin Dual Action . For meg blir prisen litt viktig då jeg ikke har så stor båt og kommer ikke bruke den så mye. Noen som har erfaring med MaxShine MS-DA900 Oscillerende, minner mye om Shurhold sin maskin, men denne er en del rimeligere. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Det så ut som det var litt høyt turtall, men mulig dette ikke er så viktig når den er oscilerende.. min billigmaskin tror jeg går fra 600 omdr. og er på 1200w det er viktig når man polerer gelcoat at det ikke går for fort, og maskina bør være sterk nokk til å gå på sakte fart, hvis ikke er det lett å få brennmerker Men jeg har ikke erfaring med maskina du snakker om. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Linea Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Hadde vært kjekt å funnet ut hvor mye utkast den har, det betyr og endel. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Tror det er 8 mm orbit (utkast) på denne. Det er ikke mer en det må være, men holder sikkert hvis en ikke kjører på for hardt. Kjøpe en god pad er nok også viktig til stoffet som skal brukes ( rubbing / polish etc) Sitér dette innlegget Link to post
J.O.L Svart 19.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Tipper at det er en rimeligere "kopi" av Shurhold sin maskin. Går til innkjøp av en og kommer tilbake med erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Flott J.O.L er selv interessert i å bytte ut den jeg har til en oscilerende en Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Linea Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Veldig bra med tilbakemelding etterhvert, jeg lurer også på å kjøpe denne. Shurhold maskinen har gått fra 1990 - 2490 hos Maritim så den begynner å bli dyr. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Shurhold maskinen har gått fra 1990 - 2490 hos Maritim så den begynner å bli dyr. Kjøpte en på Maritim i går. Ga 1845,- Mulig det var noe messerabatt med i bildet? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mcgyver Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Er jo bare å bestille her: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=203 Dette er jo tilsvarende maskin som er linket til hos Flak, mens Maritim sin er svakere med 500w kontra 880w. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Kjøpte en på Maritim i går. Ga 1845,- Mulig det var noe messerabatt med i bildet? Slependen? jeg spurte om denne på messen, de hadde den ikke der og hadde ikke rabatt på den sa de Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Ja, kjøpte den på Maritim Slependen i går ettermidag Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Jori Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Ringe de i morgen jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Shurhold for 1845 må jo være helt greit:-) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro helt klart Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Etter en del frem og tilbake så ble det denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=675 Den har mye de samme specene som Rupes, men til en noe mer overenskommelig pris. Så får vi se. Har allerede handlet proffserien til meguiar, inkl. rubbing. Så har midler for mer enn det dobbelte i pris enn hva maskinen koster. Får håpe resultatet nå blir bra. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Hei Jori, flott hvis du deler erfaring med denne maskinen? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Ja skal gjøre det Rupes hadde vel vært drømmen, men koster for mye synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 21.Mars.2015 Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Enig, men holder nok til 1 båtpuss i året for min del..... Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Da var den bestillt for å benytte ukestilbudet:-) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 De fleste oscillerende DA maskiner er ikke spes egnet til korrigering av gelcoat i følge detailerfolket. I bunn og grunn samme prinsipp som en eksentersliper. Gelcoat er hardere å korrigere enn billakk, så skal man rubbe ned et matt skrog er en roterende maskin tingen. Grunnen er at rotasjonen bremser opp og kan til slutt stoppe opp når man legger press på maskinen. DA er fint for å polere en bil og enklere å jobbe med og man ikke risikerer å brenne hull i lakken rundt kanter, hjørner osv. Funker til båt også, men korrigerer ikke mye. Et unntak er f.eks Flex 3401 VRG som har tvungen rotasjon. http://autobua.no/flex-xc-3401-vrg-oscillerende Har selv en Kestrel DA maskin, men på båten bruker jeg mest vanlig roternede maskin med mindre jeg skal feie over en allerede fin overflate. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
-morten- Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Jeg har roterende maskin på 1200w men kan gå på 600 omdr og oppover. Jeg trodde det var lettere å få brennmerker med roterende vs DA maskin Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
FM 8-12 Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Ja det er letter Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Da var den bestillt for å benytte ukestilbudet:-) Samme maskin Linea? Jeg kjøpte også med Rufes grove pads for rubbing. Innbiller meg at riktig type pads versus jobb man skal gjøre betyr noe? Tenkte jeg skulle bruke BT sine grå pads på siste trinnet, hardvoks. Egne pads for rubbing og poleringen. Man trenger ett par pads for hver operasjon er min erfaring skal man jobbe en hel dag. Den erfaringen har jeg fra roterende, regner med at det er samme sak her? SAP, tar med den roterende i tilfelle jeg kommer på veldig gjenstridige flekker/områder, så får jeg sammenlignet. Men egentlig glad for å kunne bruke noe annet, er tung å jobbe med de roterende. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Helt enig SAP, har vanlig roterende fra før også men den kan bli litt brutal på områder over fenderlista. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 22.Mars.2015 Del på Facebook Svart 22.Mars.2015 Jori, ja samme North et eller annet. Tror pad betyr mye, har kjøpt medium polering og fin polerings padder og har liggende grovere for rubbing. Det som var også viktig for min del var at til DA maskin har Shurhold børster for rengjøring / polering av antisklidekket, og det er det mye av på vår båt. Der går ikke vanlig roterende maskin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.