Jump to content

Poleringsmaskin - MaxShine MS-DA900 Oscillerende

J.O.L

Recommended Posts

Det så ut som det var litt høyt turtall, men mulig dette ikke er så viktig når den er oscilerende.. min billigmaskin tror jeg går fra 600 omdr. og er på 1200w

det er viktig når man polerer gelcoat at det ikke går for fort, og maskina bør være sterk nokk til å gå på sakte fart, hvis ikke er det lett å få brennmerker

Men jeg har ikke erfaring med maskina du snakker om.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Shurhold maskinen har gått fra 1990 - 2490 hos Maritim så den begynner å bli dyr.

Kjøpte en på Maritim i går. Ga 1845,- Mulig det var noe messerabatt med i bildet?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Ja, kjøpte den på Maritim Slependen i går ettermidag

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

De fleste oscillerende DA maskiner er ikke spes egnet til korrigering av gelcoat i følge detailerfolket. I bunn og grunn samme prinsipp som en eksentersliper.

Gelcoat er hardere å korrigere enn billakk, så skal man rubbe ned et matt skrog er en roterende maskin tingen. Grunnen er at rotasjonen bremser opp og kan til slutt stoppe opp når man legger press på maskinen.

DA er fint for å polere en bil og enklere å jobbe med og man ikke risikerer å brenne hull i lakken rundt kanter, hjørner osv. Funker til båt også, men korrigerer ikke mye.

Et unntak er f.eks Flex 3401 VRG som har tvungen rotasjon.

http://autobua.no/flex-xc-3401-vrg-oscillerende

Har selv en Kestrel DA maskin, men på båten bruker jeg mest vanlig roternede maskin med mindre jeg skal feie over en allerede fin overflate.

Mvh. SAP

Da var den bestillt for å benytte ukestilbudet:-)

Samme maskin Linea? Jeg kjøpte også med Rufes grove pads for rubbing. Innbiller meg at riktig type pads versus jobb man skal gjøre betyr noe? Tenkte jeg skulle bruke BT sine grå pads på siste trinnet, hardvoks. Egne pads for rubbing og poleringen. Man trenger ett par pads for hver operasjon er min erfaring skal man jobbe en hel dag. Den erfaringen har jeg fra roterende, regner med at det er samme sak her?

SAP, tar med den roterende i tilfelle jeg kommer på veldig gjenstridige flekker/områder, så får jeg sammenlignet. Men egentlig glad for å kunne bruke noe annet, er tung å jobbe med de roterende.

Jori, ja samme North et eller annet. Tror pad betyr mye, har kjøpt medium polering og fin polerings padder og har liggende grovere for rubbing. Det som var også viktig for min del var at til DA maskin har Shurhold børster for rengjøring / polering av antisklidekket, og det er det mye av på vår båt. Der går ikke vanlig roterende maskin

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...