Jump to content

Endelig avklaring om dorullen!


Dreamer

Recommended Posts

Når en kommer inn på dette om hvordan menn og kvinner oppfører seg på do, kom jeg på en uttalelse fra en venn av meg fra da han jobbet på en boreplattform og var lite hjemme:
 

Sitat

 

Min sønn så jeg lite til i all reisevirksomheten. Han var i oppveksten stort sett sammen med moren og en 1 ½ år eldre søster, men da han på doskåla grep toalettpapir og tørket seg pent fremme, forsto jeg at ting hadde gått vel langt.


 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 6 minutter siden:

Når en kommer inn på dette om hvordan menn og kvinner oppfører seg på do, kom jeg på en uttalelse fra en venn av meg fra da han jobbet på en boreplattform og var lite hjemme:
 

 

Moderne menn sitter og tisser og når det er gjort tørker de seg pent (fremme). 

I Tyskland sier man "Sitsen, nicht spritzen". 

Link to post
Share on other sites

Moderne menn er noen "pyser", snart begynner de vel å føde barn også!

 

 

sitte_tisse.jpg.9747ee400f20b14e46ff892a30966564.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Var noe med at menn ikke får tømt blæra skikkelig når man står. Det gjør man når man sitter. 

 

 

 

Lagt til

søren heller... måtte jo søke opp de greiene der med år tømme blæra. Jfr nhi.no så spiller det ingen rolle. Tømmes like bra stående som sittende, og kreft får du uansett. 

 

Jaja??

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hakkannen skrev for 7 timer siden:

Enig med siste talere. Utendørs står jeg selvsagt, men inne kan jeg ikke se noen grunn til å stå. I båten vil urinen, om man står, renne ned og trekke inn i sprekker og krinkelkroker, bedre å forebygge mot vond lukt framfor å måtte ta det i etterkant:wink:

 

 

To nordlendinger på fisketur:

 

"Tænk om havet var brennvin"

"Ja da mått vi ha pessa i båten"

 

 

(Uten dass i båten, gir det seg selv hvor og hvordan det må pisses..................).

 

 

Link to post
Share on other sites

nomen skrev for 21 timer siden:

Tja, hvis du kaster de serviettene i mitt båttoalett, skal jeg love deg at hvilken vei dorullen henger bli din minste bekymring.

 

Du kommer til å måtte drite i en pose tapet til magen resten av livet, etter at jeg har ræ... kjørt deg med påhengeren????.

 

:giggle: Det går aldri noe i toalettet som ikke passert fordøyelsessystemet. Alt papir og evt. våtservietter går i egen pose, slutt på tette slanger.

Link to post
Share on other sites

Nå sporer vi litt av, men la gå: Hørte om en som lå i 80 km/t på motorveien og MÅTTE tisse. Han fant en tomflaske i bilen, og klarte etter litt plunder å fylle flasken uten å sette ned farten. Så langt var alt vel og bra, men den dårlige nyheten var at han strøk - dette var nemlig på førerprøven .. 

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev for 23 timer siden:

Moderne menn sitter og tisser og når det er gjort tørker de seg pent (fremme). 

 

Hvordan gjør du det på en offentlig pissoar? Drar ned buksen og setter deg på kanten av pissoaren, og hva med å tørke seg fremme? Jeg har aldri sett en dassrull ved noen pissoar. :sweat:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Eureka skrev for 19 timer siden:

Jeg sitter fordi: 

 

1:det er jeg som vasker huset

 

Ok

 

Sitat

2: det forebygger prostatakreft

 

 

På tide å slutte å spre myter? 

 

Denne myten ble faktasjekket og opphavet er noe en fysioterapeut, kvinnelig selvsagt, skrev i Aftenposten for xx år siden, som så tok helt av fordi kvinner har irritert seg over at mannfolk ikke klarer å treffe skåla. 

 

Tvert i mot, det er ikke bra å sitte når en pisser for en får ikke tømt seg ordentlig. 

 

Bare å tenke ørlite.. evolusjon. Hvorfor henger den der den gjør? Hvordan er den tiltenkt å bli brukt? Om du står ute i skogen og er pissatrengt, hva gjør du. Slipper den ut og pisser.... eller tenker på hva den kvinnelige fysioterapeuten mente i aftenposten for xx år siden, drar ned buksa og setter deg på huk for å pisse? 

 

Sier seg selv.. 

 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/bor-menn-tisse-sittende/

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det så rart at det blir mye pissprat? Å pisse er jo noe både kvinnfolk og mannfolk gjør daglig, både i båt, ute på byen og hjemme.

 

At en kan få prostatakreft av å pisse stående, er helt sikkert riktig, he he :saint:. Det gjorde jeg i 75 år (bortsett fra da jeg var bleiebarn som liten), og rundt 75 års dagen måtte jeg skjære bort prostata'n som var full av kreft.

 

Så, nå (snart et år senere) er jeg ikke mye mann lenger, - he he :thumbsdown:. Og få nå ikke tanker, smayli'n :thumbsdown: er et bilde av en finger som henger ned, - ikke det du tenker på selv om det nok er korrekt tenkt!   Nå sitter jeg på dassen når jeg skal pisse. Å trekke ned buksen pluss truse med truseinnlegg (jeg lekker fremdeles, snart et år etter operasjonen) er mye styr. Men når en ikke lenger har kontroll på strålen, - ja da har en jo ikke noe valg.

 

Er jeg ute på byen og blir pissatrengt, er det bare å finne toalettet snarest mulig og håpe på en ledig bås før truseinnlegget fylles helt av piss. Det var enklere i gode gamle dager da det bare var å åpne smekken, trekke frem snuppen og la det renne og sprute i pissoaren! Åhh, det var godt! Jeg har tidligere skrevet mye om septik og dritt og vel erklært meg som en dritt unge. Kanskje jeg skal legge til pissunge til tittelen?

 

Dette ble vel kanskje litt vel personlig, men hva med å være litt mer åpen om slike ting? For 15 år siden fikk jeg alvorlig føflekkreft. Den er jeg fullstendig helbredet av. Prostakreften i november ser det også ut til at jeg er kvitt. I april fikk jeg munnhulekreft, men hele det angrepne området i undermunnen er skåret bort og prøver så langt viser null spredning. Det gikk med mesteparten av tennene i undermunnen, men imorgen skal jeg på Riksen for å teste ut gebiss i underkjeven.

 

Det er greit med slike sykehusbesøk på en mandag. Da ødelegger det ikke for helgeturer med båten. Og OBS, i båten har jeg stort sett satt meg ned på ringen for å tisse, selv før kreftfandenskapet. Jeg får håpe det blir båtvær kommende helg, det har blitt en litt amputert båtsesong i år.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...