Jump to content

Endelig avklaring om dorullen!


Dreamer

Recommended Posts

Ups, jeg glemte en ting i det siste innlegget mitt. Hos oss er vi helt enig i at dassrullen skal henge med papiret ut! Men jeg strever fremdeles etter 38 år med å få Trude til å klemme på enden av tannkremtuben, ikke midt på! :rolleyes:

 

:cheers:

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
ozo skrev for 6 timer siden:

Det er sjelden å se så mye pissprat fra ellers oppegående mennesker :giggle:

 

Best å få det litt over på trygg grunn. Vi kjører på med forskning.no

 

Og så mye kjekkere enn å måtte sitte å pisse da ;-)

 

https://forskning.no/bakgrunn-nord-universitet-partner/vi-ma-framsnakke-runking-for-a-forebygge-prostatakreft/1261701

Link to post
Share on other sites

Er dette baatplassen.no? :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Eureka skrev 32 minutter siden:

Båtplassen i opplagstid! 

Heilt innafor. 

?

  

Opplagstid midt i september? Iallefall ikke her i nord-norge :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Lars H. skrev On 15.9.2019 at 13.54:

 

Hvordan gjør du det på en offentlig pissoar? Drar ned buksen og setter deg på kanten av pissoaren, og hva med å tørke seg fremme? Jeg har aldri sett en dassrull ved noen pissoar. :sweat:

 

Dette har jeg aldri reflektert over.  Toalettpapir produsentene burde ha en tekst ,, denne side ut.,, Dette ville løse problemet en gang for alle og lagt problemet dødt. Lambi dopapir for bruk i båt  har ofte en logo på den ene side slik at man faktisk kan se hva som er bak og fram. Som sikkert alle vet er dette et trelags dopapir med luftlommer for å gjøre det mykt.

 

Nå er det viktig å balansere inntak av drikke, lars h,  hvis man finner det upraktisk å sitte på pissoaret. Da kan man utsette toalettbesøket

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev On 15.9.2019 at 21.25:

Ups, jeg glemte en ting i det siste innlegget mitt. Hos oss er vi helt enig i at dassrullen skal henge med papiret ut! Men jeg strever fremdeles etter 38 år med å få Trude til å klemme på enden av tannkremtuben, ikke midt på! :rolleyes:

 

:cheers:

Lars H.

 Legg tannkremtuben på et plant underlag og ta skaftet på kniven og skyv innholdet frem mot åpningen.

 

I båten er det viktig å ha en hyggelig tone og ikke mase om bagateller. 38 år var vel lenge Lars H .

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Ugleseth skrev 22 minutter siden:

 Legg tannkremtuben på et plant underlag og ta skaftet på kniven og skyv innholdet frem mot åpningen.

 

 

Å ha egen baderomskniv er kanskje ikke så utbredt. Her ser jeg en mulighet for produktutvikling. Den ene kunne jo vært noe så enkelt som et dekorativt rektangel i et eksklusivt og bærekraftig materiale som ligger godt i hånda og har rette "kanten" til å presse ut siste rest av tubene, som jo også er en bærekraftig ting å gjøre. En lokal værna bedrift kan sikkert lage en "tubekloss". Få tak i lekter av rette materialet, kappe i riktig størrelse og pusse og olje. Pakke pent inn og selge. Kanskje med firmalogo på for å gå inn i bedriftsmarkedet. 

 

Så kan en ha en batteridreven og miljøfiendtlig "kinavariant" i plast med ledlys og tøffe lyder, en slags miniutgave av den gode gamle klesrulla, bare elektrisk. To varianter, økonomi og "de lux" med wifi, blåtann og egen app hvor en kan styre ledlysene. 

 

Kanskje jeg må på loftet en tur å se om jeg kan få til noe gjenbruk, finne vår "tubekloss": 

 

 

original (1).jpg

Link to post
Share on other sites

nå er det viktig å ikke ha for mange duppeditter i båten. Det blir fort uoversiktlig. Derfor vil jeg anbefale å bruke håntaket på hårbørsten til å skvise ut restene av tannkrem . Ja man har vel ikke kniv på badet i båten Pinkvin  . Det har du helt rett i. Jeg er litt bekymret over at folk flest sliter ,med dette problemet og Lars H har jobbet i 38 år for å finne en løsning. Forøvrig har Monica Meland hatt noen praktiske innlegg hvordan man skviser tankremtuber.

 

se denne...minnes jeg har sett noe lignende verktøy for å åpne sardinbokser. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Nå glemte jeg å nevne at klemmeverktøyet kan brukes på alle tuber fra pakningsement til makrell i tomat (på tube). Det er god økonomi å skvise hver dråpe ut  av tubene.

 

Aprpos makrell i tomat. Det finnes vel ikke noe mer upraktisk pålegg som makrell i tomat på boks, halvspist i båtkjøleskapet. Man kan få plastlokk men løsner det og makrellen og tomatoljen renner ut i kjøleskapet er nesten all mat ødelagt. Ost eller roastbiff med makrellitomat smak er ikke godt.

 

Løsningen er makrell i tomat på tube, kjære båtvenner. Nøkkelprodukt med omega 3 og mye d vitamin. D vitamin er vel det vitaminet som anbefales hvis man skal spe på med noe for å holde koken. 

 

her er testen....tuben blir nok dobbelt så dyr men hva gjør vel det.

 

 https://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/test-av-makrell-i-tomat-3614390

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...