danielell Startet 20.Mars.2015 Del på Facebook Startet 20.Mars.2015 kjøpte en båt i høst, vet ikke hva båten heter, noen her som kan kjenne den igjen? sto en 10hk farymann fra `77 i den, det står også farymann diesel på en plate over rattet der instrumentene er så vil dro båten ble levert med denne når den var ny, så den er vel fra slutten av 70 tallet. blir litt dårlige bilder dette,garasjen den står i er ganske smal så får ikke tatt noe skikkelig bilde fra siden. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Er ikke det en Sjømann(KB) 22? Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
boble65 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Tenkte og på sjømann.. Sitér dette innlegget Link to post
hermod Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Tror dette er en Hardangersnekke. Ble produsert flere steder på 70 og 80 tallet, Sitér dette innlegget Link to post
danielell Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 ja er mye mulig, finner ikke noe plate der det står noe i båten, men fra nå så kaller e det en sjømann hvertfall, fikk denne ganske rimelig etter min mening, har forstått at motoren er vanskelig å få tak i deler til, men fikk med en delemotor, motoren sto dønn fast å så ikke ut når jeg kjøpte den, har stått åpen ute i 3 år ca, så det var vann å oljesøl over hele båten innvendig. men den var komplett med kalesje og puter som er ganske greie har plukka motoren fra hverandre å gjort den ren å satt sammen igjen så nå starter den lett å sviver fint. blir jo et lite prosjekt dette men planen er å ha den på vannet til sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
danielell Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Tror dette er en Hardangersnekke. Ble produsert flere steder på 70 og 80 tallet, kikket på litt bilder som kom frem når jeg søkte på google, og virker som di er litt mer romsligere inni en den jeg har, vet du noe om hvilke motorer di ble levert med? Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 sjømann 22 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Helt klart en Sjømann. De fleste av disse er hjemmebyggede/halvfabrikata, ofte former som ble leid ut til bedrifter og foreninger for støp på dugnad. Så de er levert med det meste av motorer egentlig, alt etter hva man har hatt tilgjengelig. Instrumentpanelet blir levert med motoren, så det sier lite om hva som har stått i båten før. Men om ikke fundamentene til motoren ser ut til å ha blitt endret er det sannsynlig at samme motor har stått der hele tiden. Spiller ikke stor rolle da, Farymann er gode motorer det... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Honduras Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Den ligner veldig på en Sjømann 22 forfra, men har ikke Sjømann en spissere hekk..... Hekken mener jeg er ganske karakteristisk på Sjømann.(og kanskje ikke den fineste hekken jeg vet om) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Knude Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Hei ! Dette er ikke en skjømann 22 men derimot en Gimle 20/21 Ble produsert i Kristiansand fra ca. 1973 og frem til 1976. Da ble den produsert av et firma på Tromøya utenfor Arendal. Jeg kjøpte selv et halvfabrikata i 1981 som var støpt der. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Robinja Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 ikke sjømann 22. hadde jeg kun sett bilde forfra ville jeg også sagt sjømann, men baken på den sier noe helt annet. Sitér dette innlegget Link to post
danielell Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Mulig det er en gimle da, ser ikke ut som motorfestene har vært bygd om så den har vel stått i siden den var ny, ser for meg at det kanskje blir endel risting med en 1 syl diesel i den men det får gå, 1 sylindret er tøft:-) kommer kanskje noen flere bilder etterhvert som arbeidet går fremover:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.