Jump to content

Sleping av vannscooter ?


Nutcase

Recommended Posts

Hei. Jeg er ny her på forumet. Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en Sea Doo GTR STD 215 eller en Yamaha FX Cruiser HO. Var innom å snakket med en Yamaha forhandler og det kommer jo opp en del praktiske spørsmål for undertegnede... Det ene spørsmålet var "Hva gjør jeg hvis motoren av en eller annen grunn stopper "midtfjords", kan jeg da bli slept inn til land ?" Svaret jeg fikk var da at det ville ødelegge noe som jeg ikke husker helt hva var. Dette var ang. Yamaha. Så ser jeg jo på diverse videoer på Youtube om forskjellige vannscootere da og kommer over en video der de faktisk sleper en vannscooter. Hva er det som gjelder her egentlig ? Kan man slepe en vannscooter eller ikke og/eller kommer det an på hvilket merke den er med tanke på mulige forskjeller i konstruksjon som gjør at man kan slepe noen men ikke andre ?

 

Takk for svar hilsen Fredrik.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Dette er fra manualen til SeaDoo Spark:

 

Towing the Watercraft in Water

Special precautions should be taken when towing a Sea-Doo watercraft in water.

The maximum recommended towing speed is 21 km/h (13 MPH).

If you have to tow the watercraft, clamp the water supply hose in the engine compartment.

To access the water supply hose, pull out the LH access cover below the LH side of the seat and slide rearward to remove.

CAUTION Make sure the hose is properly clamped before towing the watercraft. If hose is not prop- erly clamped when engine is not running, water will accumulate in the exhaust system, will enter the engine and cause damages.

NOTICE Failure to follow these instructions may result in damage to the engine. If you must tow a stranded watercraft in water, be sure not to exceed the maximum towing speed of 21 km/h (13 MPH).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...