Nutcase Startet 23.Mars.2015 Del på Facebook Startet 23.Mars.2015 Hei. Jeg er ny her på forumet. Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en Sea Doo GTR STD 215 eller en Yamaha FX Cruiser HO. Var innom å snakket med en Yamaha forhandler og det kommer jo opp en del praktiske spørsmål for undertegnede... Det ene spørsmålet var "Hva gjør jeg hvis motoren av en eller annen grunn stopper "midtfjords", kan jeg da bli slept inn til land ?" Svaret jeg fikk var da at det ville ødelegge noe som jeg ikke husker helt hva var. Dette var ang. Yamaha. Så ser jeg jo på diverse videoer på Youtube om forskjellige vannscootere da og kommer over en video der de faktisk sleper en vannscooter. Hva er det som gjelder her egentlig ? Kan man slepe en vannscooter eller ikke og/eller kommer det an på hvilket merke den er med tanke på mulige forskjeller i konstruksjon som gjør at man kan slepe noen men ikke andre ? Takk for svar hilsen Fredrik. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Mars.2015 Del på Facebook Svart 23.Mars.2015 I og med at vanninntaket til motoren er i vannjeten vil jeg tro at du må stenge det før sleping for å unngå at motoren drukner. På Williams jollene som har samme motor/driftssystem er det en egen ventil kalt tow valve som må stenges Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 (redigert) På SeaDoo mener jeg det stod en maks hastighet ved sleping for å ikke presse vann gjennom kjølesystemet som samler seg i potta og kan renne tilbake inn i motor. Var det rundt 6 knop tro? Vet ikke om de har ventil som kan stenges... Redigert 24.Mars.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Nutcase Svart 25.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2015 Den er god. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Pedersen maskin Svart 28.Mars.2015 Del på Facebook Svart 28.Mars.2015 Vist ein har motoren på scoteren i gang på scoteren,vil den da fylles med vann? Noen så veit noe om dette... Sitér dette innlegget Link to post
Nutcase Svart 29.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2015 Nei det mener jeg bestemt at den ikke vil. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 11.April.2015 Del på Facebook Svart 11.April.2015 Dette er fra manualen til SeaDoo Spark: Towing the Watercraft in Water Special precautions should be taken when towing a Sea-Doo watercraft in water. The maximum recommended towing speed is 21 km/h (13 MPH). If you have to tow the watercraft, clamp the water supply hose in the engine compartment. To access the water supply hose, pull out the LH access cover below the LH side of the seat and slide rearward to remove. CAUTION Make sure the hose is properly clamped before towing the watercraft. If hose is not prop- erly clamped when engine is not running, water will accumulate in the exhaust system, will enter the engine and cause damages. NOTICE Failure to follow these instructions may result in damage to the engine. If you must tow a stranded watercraft in water, be sure not to exceed the maximum towing speed of 21 km/h (13 MPH). Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.