GVH Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Min tankmåler viser at jeg har 1/4 tank igjen når jeg faktisk er tom...!! Resultat? Tom tank midt på fjorden og 1,5timer med tauing.... Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Tankmåler i båt viser hva man ikke har på tanken. Så vet man ihvertfall det. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
jernia Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Det finnes lystbåtsystemer som kan kalibreres til tanken(e)s form, og som viser tilnærmet riktig ved både kortvarig og langvarig krengning, som f.eks. i seilbåt. Et eksempel er Victron VE Net, med Tank Monitor. Man behøver ikke være rakettforsker for å forstå at dette fort blir dyrt, men for de som elsker "gadgets", spiller kanskje ikke prisen så stor rolle? Er muligheten tilstede er vel peilepinnen det beste utstyret (den kan også kalibreres). Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 Dersom det er en flotør som flyter i tanken, som gir impuls til instrumentet, er det bare å bøye stanga som flotøren er festet til, fortrinsvis opp. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Jeg har to nye Wema diesel stavmålere tilkoblet Faria instrumenter. Det ene instrumentet viser tilnærmet riktig. Det andre viser for mye (langt over 1/1 ved full tank, og 1/4 ved tom tank). Noen som kjenner til om det finnes mulighet for justering av Wema-målerne? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Dreamer: kan du ha fått de med forskjellig Ohm verdi kanskje ? Jeg innstallerte nettopp samme måler og bestillte den i en viss lengde .. slik at når tankmåler gir beskjed jeg må fylle (10% varsel) så har jeg fremdeles 25 liter igjen.. . det funker supert. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Tankene er like. Målerne er like lange. Kan de likevel ha forskjellig motstand? Jeg får måle dette i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 17.April.2009 Link til dette innlegget Svart 17.April.2009 Jeg har byttet tankmåler og -giver. "Kalibrerte" måleren selv med digitalkamera og påfylling på land. Tok bilde for hver tiende liter jeg fyllte på, og ga de filnavn etter mengde. "50 liter diesel.jpg" "100 liter diesel.jpg" Tanken var 43 cm innvendig høyde. Kunne sette inn en stavgiver på 40 cm, men valgte en stavgiver på kun 30 cm, for å gjøre systemet mer idiotsikkert, sånn at jeg alltid har litt igjen... Monterte vanntankmåler også. Der gjorde jeg en tabbe, at jeg ikke satt inn 40 cm giver, for jeg måtte la hageslangen renne endel før den begynte å bevege seg. Kaaanskje jeg skifter giveren til en på 40 cm neste år, men tviler på det, da jeg alikevel ikke kan kjøre rundt med 5 liter vann, siden vanntanken er på motsatt side av drivstofftanken. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Dreamer Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Dreamer: kan du ha fått de med forskjellig Ohm verdi kanskje ? Det ser dlik ut. Med fulle tanker har den ene giveren 30,5 ohm (her viser instrumentet riktig), mens den andre har 34,5 ohm. Skal ta dette opp med Wema på mandag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.