lippert Startet 30.Mars.2015 Del på Facebook Startet 30.Mars.2015 Jeg har litt laminering epoksy fra BT. Kan jeg blande opp epoksyen med mkroglassballonger og bruke det til å støpe fast skroggjennomføringen fra Trudesign? Den skal i henhold til monteringsanvisningen støpes fast med epoksy. Eller må jeg skaffe meg en annen epoksytype? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
okristi Svart 3.April.2015 Del på Facebook Svart 3.April.2015 Lamineringsepoksyen fra Biltema kan brukes som "vanlig" epoksy. Fungerer fint den! Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Kronidiot Svart 3.April.2015 Del på Facebook Svart 3.April.2015 Kan også bruke sika på disse. Fungerer som bare det. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 3.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2015 Tak for svar. Ja, jeg ser mange bruke sika, men jeg har mest lyst på epoksy. Får se litt ann hvordan hullet ser ut når den gamle gjennomføringen er tatt ut. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
NilsPils Svart 3.April.2015 Del på Facebook Svart 3.April.2015 Sika, Tech7 eller tilsvarende gir mindre søl og elastisk fuge. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
oivindg Svart 3.April.2015 Del på Facebook Svart 3.April.2015 (redigert) Jeg pusset det gamle hullet med sånn sylinderformet sandpapir festet på drillen. Da ble hullet rent og fint. Maskerte utsiden av skroget rundt ytterkant av kraven på gjennomføringen. I tillegg maskerte jeg den delen av gjennomføringen som ble synlig inne. Så tok jeg ganske tyntflytende epoksy rundt "roten" på gjennomføringen, slik at det var litt overskudd av epoksy hele veien rundt kraven på utsiden av skroget når jeg dyttet den på plass. Etter noen minutter hang gjennomføringen fast av seg selv, så jeg gned av overskytende epoksy på utsiden med fingeren før jeg sikret den med litt teip. Deretter gikk jeg inn i båten og fylte opp med epoksy i klaringen mellom gjennomføringen og skroget. Med denne metoden ble det omtrent ikke noe søl, selv om epoksyen var litt mer tyntflytende enn vanlig Araldit eller lignende. Redigert 3.April.2015 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Honduras Svart 3.April.2015 Del på Facebook Svart 3.April.2015 Det beste er om du fortykker epoxyen litt med noe som virker som armering. F.eks bomullsfiber-kapp eller andre typer fiberstrukturer. Når det gjelder mikroballonger brukes det til å lage sparkel som er lett(ere) å forme. De gir ingen spesiell styrke, da du fyller støpen med mikroskopiske hulrom. Så velg rett fyllstoff ift hva du skal bruke det til. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
lippert Svart 3.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2015 Sika, Tech7 eller tilsvarende gir mindre søl og elastisk fuge. Hvorfor skulle jeg ønske en elastisk fuge på en skroggjennomføring under vann? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
lippert Svart 3.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2015 Det beste er om du fortykker epoxyen litt med noe som virker som armering. F.eks bomullsfiber-kapp eller andre typer fiberstrukturer. Godt poeng. Da kan jeg kanskje lage litt fyll fra glassfiber jeg har liggende. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.