All In Startet 31.Mars.2015 Del på Facebook Startet 31.Mars.2015 Jeg er i markedet for ny båt, og vurderer P38, 2000-2003 mod. Ser de som ligger ute må har 63L motorer. Er P38 også levert med 63p? Jeg har fått fortalt at med 63L er den undermotorisert. Den vil gå høyt med nesa og ikke komme helt ut av vannet. Noen som har erfaringer med dette? Og hvor stor forskjell vil dette utgjøre i pris og bruk? En P40 som ligger ute har 63P, men klarer ikke helt å måle disse mot hverandre. Regner med at det finnes noen her med god erfaring med Princess som kan tegne og forklare litt for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Skal ikke avspore tråden din, All In, men har ikke du nettopp kjøpt deg ny båt? Trawler? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
All In Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Skal ikke avspore tråden din, All In, men har ikke du nettopp kjøpt deg ny båt? Trawler? den ble solgt på lørdag. Kona ville ha noe annet.....buhu... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Dronninga vil ha en prinsesse, skjønner jeg. Lykke til! Kjekt å høre at du fikk solgt den nygamle. Siden jeg bor like ved Princess-forhandleren her i Bergen; Nye Norsk Båtsenter; ser jeg disse båtene omtrent daglig i "store mengder". Må motvillig innrømme at jeg får mer og mer sans for konseptet, både hva gjelder kvalitet, design og løsninger. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
ebonita Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 P38 levererades liksom P40 båden med TAMD63L och P. Tror att P motorerna på 370 hkr är vanligast. Även om jag mest kör i låg fart skulle jag föredragit de starkare motorerna eller då möjligen de svagare till ett betydligt lägre pris.... Har inte kollat men jag tror att P40 är tillverkad i betydligt större antal och därmed kanske lättare att få tag på? :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 (redigert) Jeg ville droppet P38 var jeg deg og heller sett på P40 eller Ph38/40. Betydelig større utvalg og ikke beheftet med dårlig rykte, fortjent eller ufortjent, som P38. Går du for P38, sørg for at den har 63P motoren og til betydelig lavere pris enn P40 Redigert 31.Mars.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
All In Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 (redigert) Jeg ville droppet P38 var jeg deg og heller sett på P40 eller Ph38/40. Betydelig større utvalg og ikke beheftet med dårlig rykte, fortjent eller ufortjent, som P38. Går du for P38, sørg for at den har 63P motoren og til betydelig lavere pris enn P40Hva tror du om denne?http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=57434380&length_feet_to=40&make=2564&make=8071&length_feet_from=38&sort=1&ref=fas Redigert 31.Mars.2015 av All In (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Var i samme situasjon som deg tidligere, ble frarådet å kjøpe P38 og heller gå for P40. Selv endte jeg opp med P36 Sitér dette innlegget Link to post
mjo101 Svart 1.April.2015 Del på Facebook Svart 1.April.2015 Princess 38 er levert med både 63P og 63L. Båten har fått en litt ufortjent rykte etter min mening, så lenge du kjører den opp såpass at båten får komme seg ut av vannet før du ligger deg ned på 18-20 knop blir den liggende fint i sjøen. Feilen mange gjør med disse båtene er å bare kjøre den rett opp i 20 knop, og dermed kommer ikke båten skikkelig ut av vannet. Princess P38 ble levert mest med 63P i Norge, men båter med 63L fungerer utmerket de også, du marsjer på 21-23 knop, og har en toppfart på ca 28 knop. Etter min mening har Princess 38 et mer moderne utseende enn Princess 40, P38 er også en seinere utviklet modell enn P40. Størrelsesmessig er båtene veldig like, P40 føles litt større, men dette er minimalt, hovedforskjellen i mine øyne er at P40 har 2 bad, og P38 har 1 bad. Jeg ville ikke kvidd meg for å gå for P38! Båten du linker til er etter mitt syn litt for stiv i pris, 1.250 000 - 1 350 000 er mer riktig etter mitt syn. Husk å se etter lekasjer fra hjørnene på frontvinduene når du besiktiger, her har fugene lett for å bli dårlig under sølvlisten i hjørnene! Lykke til med kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 1.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2015 Takk for konstruktiv tilbakemelding. Det virker frustrerende å skulle handle seg en Princess med Max ramme på 1,3-1,35. Noen mener at 63L er undermotorisert og noen sier at det holder. Hva vil en tilsvarende båt med 63P koste ekstra? I vårt tilfelle må vi kanskje ta stilling til å kjøpe en P38 med 63L eller la være pga pris. Alternativt å kikke etter P40 som blir noen år eldre. Jeg var i Sætre-havna og kikket på en P38 og jeg synes det er et smykke av en båt. Sitér dette innlegget Link to post
mjo101 Svart 1.April.2015 Del på Facebook Svart 1.April.2015 Til normalt bruk vil jeg si at 63L holder, (husk at 60-70% av tiden går i rolig fart) Og når man trenger mer, er det ok med kraft i 63L. Jeg har kjørt P38 med begge alternativ en god del, og ja, det er mer trøkk i 63P, men har aldri følt 63L som undermotorisert. Min personlige mening er at P38 har mer moderne design enn P40, og har finere linjer. (dette er smak sak) Få tak i en båt som er solgt ny i Norge, med norske spesifikasjoner som: - Defroster - Dieselvarmer - Helst generator - Og ikke minst klar frontrute og ikke sotet som er på import båtene. P38 er en tung og god båt i sjøen når været ikke er på sin beste side! Ønsker deg lykke til med kjøp av båt =) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 2.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2015 Da får vi smøre oss med tålmodighet. Selgeren av båten i Bergen sendte Mail om at de trakk prosessen. Kanskje kona angret? Da sparte vi de penga[emoji16] Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Som mjo101 skriver synes jeg den prisen var noe stiv. Stod det ikke nylig en P40 2002 mod. til 1.350.000,-? Finner den ikke igjen nå, så den er vel solgt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
All In Svart 2.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2015 Jeg hadde avtalt pris på 1395 for båten. Gjensto bare visning og en bekreftelse fra meg. Litt skuffet, men det kommer flere. Gjerne med 63p motor. Det var en ph38 som gikk for 1350. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Stemmer, da husket jeg litt feil Jeg har også sans for disse båtene og følger litt med. Av en eller annen grunn holder jeg en knapp på Phantom foran Princess. Vet ikke helt hvorfor, men det er vel stort sett basert på ting jeg har lest her inne. REM er inne på at P38 har et noe frynsete rykte, noen som kan utdype hva det går ut på? Går det i at den er en fjordplog sammenlignet med PH38 og P40, eller er det andre ting også? Har også lest og hørt at Fairline holder et knapp høyere byggekvalitet og finish enn Princess. Om det stemmer har jeg ingen forutsetninger for å mene noe om, men har hørt det fra flere kanter. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mjo101 Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 (redigert) Det at Fairline har bedre byggekvalitet og finish enn princess er i mine øyne helt feil. Ta P38 f.eks: du finner ikke en flate innvendig i båten som ikke er trekt med noe, bortsett fra badet, Fairline har derimot masse hvite blanke flater innvendig. Princess har bare skjulte skruer osv, Fairline har synlige med en plast knapp på skruehodet. Sjømessig er de veldig lik etter hva jeg kan sammenligne, og ja, har kjørt begge. Bedre førerposisjon og stoler i P38 kontra Fairline 38. Syntes heller ikke princess 38 står veldig mye med baug: Begge båtene har sine svakheter, men finish føles bedre hos princess i mine øyne, detaljene som avgjør mitt syn. jeg ville sett på denne : http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=56397923&q=Princess+38&sort=1&ref=fas&searchclickthrough=true Denne er nok mulig å prute ned til en fornuftig pris vil jeg tro. Fordelen med Princess i forhold til Fairline er også deletilgang hos importør Nye norsk Båtsenter som har stort delelager. Ønsker deg lykke til med båtkjøp, er en artig Prosess! Redigert 2.April.2015 av mjo101 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Dem gikk fint i vannet den. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
All In Svart 2.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2015 Jeg kikket litt på denne først. Men når den i Bergen kom ut, så jeg noen forskjeller jeg likte. Lyst interiør med lyse tepper, ikke blå. Skap istedefor toseter. Sikkert smak og behag. Vet ikke hvor mange slike som kommer for salg pr år i denne prisklassen. Men jeg har god tid og mye is i magen. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 2.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2015 Dem gikk fint i vannet den.den gikk fint i vannet ja. Men det fortelles ikke om det er 63L eller 63P motorer. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 (redigert) Tja? Blanke flater kontra belagte kan du til dels påvirke selv når du bestiller båten ny. Jeg så på flere Ph38 da jeg var i markedet for ny båt for noen år siden. Den første jeg så på ga meg en Plastic Fantastic følelse ala hva du beskriver da de fleste innvendige flater var i høyglans plast. Senere kom jeg også over eksemplarer som var polstret. Min Ph43 er polstret på alle innvendige flater og uten synlige skruer. Vanskelig å generalisere her tror jeg. Se på skjulte flater. Baksiden av alle paneler på Fairline er belagt med topcoat slik at du i stor grad unngår styrenlukt og skarpe kanter du kan skjære deg på. På Princess står glassfiberbusta rett til værs. Jeg ville vel sakt at begge båtene holder høy standard og er kvalitetsmessig rimelig like. Variasjoner kan forekomme, men dette var ofte bestilt slik av kjøper? Princess har hatt et svært dyktig forhandlernett i Norge i mange år. Dette er vel årsaken til at de har tilgjengelig en del reservedeler her i landet. Fairline i Norge har valgt å hente reservedeler fra produsenten i UK i hvert enkelt tilfelle. Her kan kundene hente deler direkte uten å gå om et fordyrende mellomledd. Hva som er best for kunden får hver enkelt vurdere? Redigert 2.April.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
mjo101 Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Noen liker moren, andre liker datteren, sånn er det vel med båt også, noen liker princess og noen liker Fairline. Jeg vil være enig med at begge nok Er på samme høyde kvalitetsmessig. Fordeler å ulemper med begge båtene. Her må nok trådstarter gjøre opp sin egen mening =) God påske ! =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.