Jump to content

Tetning til West Mekan pakkboks


Svaap

Recommended Posts

Hei,

 

Står på slipp med SVAAP II, og har trukket akslingen for å skifte simmering i pakkboksen.

Jeg ble tilsendt to stk simmeringer og to segeringer, men er usikker på hvor sett nr to skal være.. Noen med forslag?

 

 

Må monteres nå før folk er tilbake fra påskefri, så jeg håper noen her inne kjenner systemet.

 

Kan det være slik at det står en segering innerst, deretter to simmeringer og en segering innerst igjen, slik at det er i fast posisjon?

 

Hilsen Ole

Link to post
Share on other sites

Da er den sikker lik til den som blir produsert av Bosvik i Risør. En simmering i fremkant og en i bakkant. Står motsatt av hverandre .

Du ser det greit når du åpner opp !

 

Lykke til !

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Da er den sikker lik til den som blir produsert av Bosvik i Risør. En simmering i fremkant og en i bakkant. Står motsatt av hverandre .

Du ser det greit når du åpner opp !

 

Lykke til !

Enig , skal holde olje/gris inne mellom simmeringene, husk og lufte etter sjøsetting, rustfrie fjærer.

http://sleipner.no/manualer/

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Begge ringene; eller alle dersom dobbelt sett, skal stå på den delen hvor greaskoppen befinner seg slik at greasen kommer inn mellom ringene. Ringene skal stå med leppene montert bakover mot sjøsiden, slik at greasen (overskuddet) presses ut i hylserøret, og ikke inn i båten. Viktig å ikke smøre for mye, slik at hele hylsa fylles med fett. Her skal det være vann...

Link to post
Share on other sites

Hei igjen ! Laget en litt klønete beskrivelse ser jeg   :nonod:  Du har sikkert sett hvordan simmeringene står når du demonterer pakkboks men for å pynte litt på det ! Pakkboksen er et rør som har en simmering innsatt i begge ender. Fremkant blir da mot motor og bakkant blir på innsiden av den gummislange stubben som du må demontere for å komme til. Segeringen er lett synelig når du ser inn i pakkboksen.

 

Lykke til på slippen og håper at du har samme påskeværet som oss i Arendal  !

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Huff, ja den var jo kraftig tæret! Ser ut som om det er brukt messing av dårlig kvalitet. Men du kan nok sjøsette med bare den ene tetningsringen mens du skaffer til veie ny pakkboks. Men, som Knude sier, en slik pakkboks er jo egentlig bare et rør med en tetning i hver ende. Så hvis det står en dreiebenk på den slippen du er på og det ligger noe messing eller bronse og slenger, er det fort gjort å lage seg en slik pakkboks.

Link to post
Share on other sites

Skulle du ha behov for ny aksel-tetning så er PSS er robust alternativ.

http://www.progressing.no/akseltetninger.html

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...