aileenll Startet 4.April.2015 Link til dette innlegget Startet 4.April.2015 Hei det er en del reaksjoner på regjeringens påbud om vestbruk, synes det er ryddig å samle inspill i en poll, det gir større mulighet for å sortere synspunkter, uavhengig av hvem som skriker høyest! God sommer! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Snikende skeptik Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Ledende spørsmål i pollen synes jeg. Velger og avstå fra og besvare den da det mangler noen viktige alternativer. Min mening er at dette påbudet er symbolpolitikk, som sagt mange ganger før så er det mange faktorer som er med i en vurdering av vest bruk. Påbudet bør fjernes i sin helhet. ikke også gjelde de over 8 meter. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 4.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Ikke så lett å forutse alles ønskede alternativer når en lager en poll! Men det er selvsagt frivillig å besvare! :-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Catch22 Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Oi, nå måtte jeg dobbeltsjekke at det var båtplassen jeg var inne på, og ikke en "meningsmåling" fra Holmgang....... Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Hadde du laget en objektiv og mer seriøs meningsmåling hadde folk kanskje besvart. Tåpelig.. Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
aileenll Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Hadde du laget en objektiv og mer seriøs meningsmåling hadde folk kanskje besvart. Tåpelig.. Kyst1, prøv selv! Men så langt har 49 forskjellige medlemmer besvart, så jeg tenker den ikke er så galt formulert. Noen vil altid føle at det ikke passer deres innfalsvinkel til problemstillingen. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
aileenll Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 83 stemmer! ikke helt uinterresant, og jeg ser at andre diskuterer emnet enda, så holder tråden varm litt til Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
eMTea Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Finner ikke alternativer som passer min mening om saken, men kan si følgende: Bruker alltid vest i hurtiggående båt, ikke i 4knop i snekka i solsteiken,da skal det være dårlig vær. Ønsker selv råderett over dette. Båter over 8m er ikke tryggere. Disse kan også synke/torpedert av hurtiggående båter. Mitt ønske om en bedring av sikkerhet på sjøen er at det kjøres mere kampanjer om sjøvett i media. Belyse konsekvenser av dårlige valg. Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
Kyst1 Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Finner ikke alternativer som passer min mening om saken, men kan si følgende: Bruker alltid vest i hurtiggående båt, ikke i 4knop i snekka i solsteiken,da skal det være dårlig vær. Ønsker selv råderett over dette. Båter over 8m er ikke tryggere. Disse kan også synke/torpedert av hurtiggående båter. Mitt ønske om en bedring av sikkerhet på sjøen er at det kjøres mere kampanjer om sjøvett i media. Belyse konsekvenser av dårlige valg. Helt enig! :-) Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
ohm Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Axel på 93 år ville omkommet uten redningsvest, men er imot et påbud. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Svaralternativene i første spørsmål er så tullete at jeg ikke helt klarer å ta dette seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Svaralternativene i første spørsmål er så tullete at jeg ikke helt klarer å ta dette seriøst. Du bør uansett ikke ta en poll på et forum veldig seriøst. Ta det som en morro sak for å lodde stemninga til de som faktisk deltar i pollen, ikke noe mer. Så du har helt riktig innstilling til pollen, og også tilsvarende for poller på diverse nettsider, nettaviser osv. Det er kun for å lodde stemninga til de som tar seg bryet å bruke pollen, sier egentlig lite om noe annet enn akkurat det. Sitér dette innlegget Link to post
eMTea Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Axel på 93 år ville omkommet uten redningsvest, men er imot et påbud.Er lov å bruke huet... Kaldt vann, og blåser opp? Sitér dette innlegget Prosjekt: Hydrolift F-23 by eMTea Link to post
aileenll Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Flere sjøvets kampanjer hadde ikke gjort noe! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
tobixen Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 (redigert) Har stemt som best jeg kan. Bruker oftest vest, for å gå foran som et godt eksempel - men når det er naturlig å bare bruke badetøy, så brukes ikke vest. Det er legitimt at staten begrenser den personlige frihet av og til, men i denne saken er det ikke gode nok grunner. Jeg frykter ikke politikontroll, da båten er stor. Redigert 7.April.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.